סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אל על צפויה לפטר כ-600 עובדים

אל על צפויה לפטר כ-600 עובדים

הליך הפיטורים עצמו יחל ככל הנראה לאחר שאל על תקבל לידיה את ההלוואה הכספית בסך של כ-300 מיליון דולר בערבות מדינה – הליך שצפוי לארוך כשלושה שבועות
23.02.21 / 14:20
אל על צפויה לפטר כ-600 עובדים
23.02.21
אל על צפויה לפטר כ-600 עובדים

חברת אל עלה צפויה להוציא בקרוב מכתבים לכ-600 עובדים קבועים לקראת זימונם להליך שימוע לפני פיטורים. הליך הפיטורים עצמו יחל ככל הנראה לאחר שאל על תקבל לידיה את ההלוואה הכספית בסך של כ-300 מיליון דולר בערבות מדינה – הליך שצפוי לארוך כשלושה שבועות.

נציגות עובדי אל על, אשר באפשרותה לערער על 15% משמות המפוטרים, כתבה לעובדים באגרת ששלחה: ״אנו מוצאים לנכון לעדכן אתכם כי החברה מתכוונת להתחיל להתניע את הליך סיום ההעסקה הקבוע בהסכמי ההבראה, שנחתמו לפני מספר חודשים. כפי שידוע לכם, נאלצנו להגיע להסכמה על סיום העסקתם של עובדים מכל המגזרים בחברה, על מנת שהחברה תוכל לקבל הלוואה, הנחוצה לה לצורך הישרדותה. העובדים שתסתיים העסקתם במסגרת הליך ההבראה יקבלו תנאי פרישה מיטיבים, בהתאם לגיל ולוותק״.

עוד כתבה הנציגות לעובדים באיגרת כי ״עד כה החברה טרם חתמה על הסכם הלוואה וטרם הסתיימה הבדיקה הכלכלית שמבוצעת על ידי יועץ כלכלי מטעם נציגות העובדים ולכן, הסכמי ההבראה עדיין לא נכנסו לתוקף. עם זאת, מאחר שעובדים רבים נמצאים בחל״ת תקופה ממושכת מאוד ומרחפת עליהם עננת אי ודאות באשר לגורלם התעסוקתי, החליטה החברה לגבש כבר עתה את רשימות שמות העובדים המועמדים לפיטורים במסגרת הליך ההבראה וביקשה להעביר לנציגות העובדים את הרשימות ולהודיע לכל אחד מהעובדים והעובדות ששמותיהם נכללים ברשימה, כי הם מועמדים לפיטורים״.

הנציגות אף מסבירה באיגרת לעובדים על תהליך הפיטורים וכתבה כך: ״שימו לב, העובדים אשר ייכללו ברשימות הסופיות של המועמדים לפיטורים, יוזמנו בהמשך התהליך לשיחת שימוע בפני גורם ניהולי מטעם החברה ויוכלו להעלות במסגרת שיחת השימוע את כל טענותיהם בנוגע לכוונת החברה לפטרם, לרבות נסיבות אישיות. חובתה של הנהלת החברה לקיים שיחת שימוע פרטנית בלב פתוח לכל עובד/ת לפני שתתקבל החלטה סופית בדבר המשך או הפסקת העסקתו/ה״.

עוד מוסיפים בנציגות, ״לסיכום, במידה שהחברה תחתום על הסכם הלוואה כנדרש וממצאי הבדיקה הכלכלית יאמתו את הנתונים המפורטים בהסכמים, יכנסו לתוקפם הסכמי ההבראה ואז תחול על החברה חובה להזמין לשיחת שימוע פרטנית כל עובד ועובדת, שיכללו ברשימות המועמדים לפיטורים ולאחר מכן תקבל החברה החלטות אישיות לגביהם״.

האיגרת של נציגות העובדים מסתיימת במסר, ״צר לנו וכואב לנו מאד על חברינו לעבודה, שניאלץ להיפרד מהם בתום הליך ההבראה. אנו תקווה שתנאי הפרישה המיטיבים יסייעו להם, ככל שניתן, במעבר לשלב הבא. אנו תקווה, שהחברה תצליח להתגבר על כל המכשולים ולהתאושש במהרה וכולנו נראה עתיד טוב יותר״.