סמן V וריטס והמשלוח בדרך

כיצד מתמודדים עם אתגרי שרשרת האספקה לנוכח התפרצות נגיף הקורונה ?

כיצד מתמודדים עם אתגרי שרשרת האספקה לנוכח התפרצות נגיף הקורונה ?

קבוצת וריטס מנסה ככל האפשר להקטין את הנזקים הנגרמים ללקוחות החברה כתוצאה מעצירת פסי הייצור בסין, אנו עושים מאמצים במציאת פתרונות אלטרנטיביים.
26.02.20 / 20:03
כיצד מתמודדים עם אתגרי שרשרת האספקה לנוכח התפרצות נגיף הקורונה  ?
26.02.20
כיצד מתמודדים עם אתגרי שרשרת האספקה לנוכח התפרצות נגיף הקורונה ?

קבוצת וריטס מנסה ככל האפשר להקטין את הנזקים הנגרמים ללקוחות החברה כתוצאה מעצירת פסי הייצור בסין, אנו עושים מאמצים במציאת פתרונות אלטרנטיביים, לשמחתנו בשבוע האחרון עובדים ומפעלים רבים חזרו לעבודה בתפוקה של עד 50% , למרות קפיצה דרסטית בעליות מחירי ההובלה במיוחד באוויר.

היקף היבוא מסין לישראל הציג בעשור האחרון גידול דרמטי. במהלך שנת 2018 בלבד חל גידול בשיעור של כ-20% והגיע להיקף של 11 מיליארד דולר. ולכן, כאשר פורץ משבר גלובלי בסין, בדומה למשבר שאנו חווים בימים אלו עם התפרצות נגיף הקורונה, ההשלכות הן דרמטיות ואיתם באים החששות.

כידוע, מרבית היבוא מסין הוא של מכונות וציוד חשמלי, ומכשירים מכניים, ולאחריהן פריטי לבוש, ברזל ופלדה, וייבוא כימיקלים אורגניים. כלומר מרבית הייבוא כולל חומרי גלם עבור תעשיות במשק – מה שמייצר אימפקט כלכלי שלילי בהיקפים גדולים.

בהודעה דרמטית שהוציאה לאחרונה חברת הרכב ניסאן היא דיווחה על השבתתו של מפעל ייצור רכב ביפן עקב מחסור משמעותי בחלקי חילוף שמגיעים מסין ועל פי הערכות של S&P Global Ratings יצרני רכבים שנשענים על חלקים מסין יצטרכו לחתוך ברבעון הראשון של 2020 בכ-15% מכמות הייצור.

אין ספק כי הדוגמה של חברת ענק כמו ניסאן והירידה שנרשמה בשוקי ההון ברחבי העולם מייצרות חוסר וודאות וחשש אמיתי בקרב חברות יבוא/יצוא ויצרנים. אליהם מצטרפות גם תחושות כאוס וחוסר אונים. מתי והאם בכלל סחורות יגיעו? כמה זמן ימשך המצב? והאם יש בכלל מה לעשות? הרי גם אם, באופן היפותטי, המשבר יחלוף בשבוע הבא, בנמלים ובשדות התעופה כבר נוצרו צווארי בקבוק וברור כי לחברות הסיניות ייקח זמן להתאושש מהמכה ולהשלים פערים. ולמרות כל זה, כל חברה מסחרית יודעת כי לשבת בחיבוק ידיים ולחכות שהמצב יסתיים זו לא אופציה. לנוכח האילוצים צריך לנהל את הסיטואציה, לזהות מוקשים, לשאול את השאלות הנכונות ובעיקר למצוא פתרונות חלופיים ויצירתיים כדי למזער נזקים.