סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סקר של אשרא: למעלה מ-80% מהיצואנים מעוניינים לייצא לאיחוד האמירויות

סקר של אשרא: למעלה מ-80% מהיצואנים מעוניינים לייצא לאיחוד האמירויות

הסקר שערכה חברת אשרא בקרב יצואנים בישראל קובע עוד כי תחומי היצוא העיקריים מבחינת היצואנים הם טכנולוגיה 28.8%, חקלאות ומים 26%, ביטחון 13.7% ובריאות 9.6%. ניסים בן אלי, מנכ״ל אשרא: פוטנציאל יצוא של כמה מיליארדי דולרים
17.09.20 / 09:49
סקר של אשרא: למעלה מ-80% מהיצואנים מעוניינים לייצא לאיחוד האמירויות
17.09.20
סקר של אשרא: למעלה מ-80% מהיצואנים מעוניינים לייצא לאיחוד האמירויות

מסקר שערכה אשרא, החברה הממשלתית לסיכוני סחר חוץ, בקרב יצואנים בישראל עולה כי 81.8% מעוניינים לייצא לאיחוד האמירויות בעתיד הקרוב, כאשר הענפים העיקריים לייצוא מבחינתם הם: טכנולוגיה-28.8%, חקלאות ומים- 26%, ביטחון- 13.7% ובריאות- 9.6%.

הסקר שנערך בקרב 100 יצואנים איתם עובדת החברה בפרויקטים שונים ברחבי העולם בחן גם את היקפי היצוא לאיחוד האמירויות. תוצאות הסקר מצביעות על כך ש-44% מהיצואנים שנשאלו צפויים לייצא בהיקף של עד 10 מיליון דולר, 25% מהיצואנים מעוניינים לייצא בהיקף של עד מיליון דולר, 20.2% מעוניינים לייצא בהיקף של 50 מיליון דולר, ו- 10.7% השיבו שהמטרה שלהם היא לייצא בהיקף של למעלה מ-50 מיליון דולר.

עוד עולה מהסקר כי 43.9% ישתמשו באשראי לטווח קצר (עד שנה), 26.8% באשראי לטווח הארוך (מעל שנה), ו-29.3% באשראי גם לטווח הקצר וגם לטווח הארוך. נקודה מפתיעה שיש לשים לב אליה היא שעל אף הנזילות הגבוהה של המדינה, באיחוד האמירויות נוהגים לבצע עסקאות באשראי ולא במזומן.

רוב היצואנים 52.9%, מעריכים שיעבדו גם מול המגזר הפרטי וגם מול גורמי הממשלה, 34.1% השיבו שהייצוא יתבצע מול המגזר הפרטי ו-12.9% השיבו שהייצוא יתבצע מול גורם ממשלתי.

ניסים בן אלי, מנכ״ל אשרא: ״סך היבוא לאיחוד האמירויות עומד על כ-260 מיליארד דולר בשנה וכעת נוצר חלון הזדמנויות עבור חברות ישראליות לקחת נתח משוק זה. רוב העסקים בדובאי ואבו-דאבי נשלטים על ידי כמה משפחות מרכזיות ולא על ידי הממשלה, ויש עניין גבוה מאוד בחברות ישראליות, בעיקר בטכנולוגיה מישראל שתאפשר לחברות לעבור מ׳כלכלה ישנה׳ כמו נדל״ן, קמעונאות ורכב ל׳כלכלה חדשה׳ המבוססת על טכנולוגיה וחדשנות. הביקוש הגבוה לטכנולוגיה, מוצרים ושירותים ישראליים נובע מכך שישראל נחשבת למעצמה טכנולוגית שנמצאת בחוד החנית של החדשנות בכל העולם. ההזדמנות קיימת גם בתחום החקלאות, המים וטכנולוגיות המזון. אני סבור שמדובר בפוטנציאל יצוא של כמה מיליארדי דולרים שיתרמו לכלכלה הישראלית המשוועת למנועי צמיחה בתקופה זו״.

בן אלי הוסיף כי, בעיני איחוד האמירויות, למוצרים ולשירותים מתוצרת ישראל יש חותמת של איכות והם מעוניינים לקדם עסקאות באופן ישיר מול חברות ישראליות, ולא דרך צד ג׳ כפי שהיה עד כה במקרים מסוימים.

איחוד האמירויות היא הכלכלה השנייה בגודלה במזרח התיכון אחרי ערב הסעודית ומירב ההכנסות של המדינה מבוססות על מכירת נפט. המדינה מנסה למשוך פעילות כלכלית ולהפוך לאזור סחר כלכלי עולמי, ולכן מציעה לחברות הטבות שונות כגון: הקלות של 100% במס על יבוא ויצוא, הקלות במס על רווחים, סיוע בגיוס עובדים ובמציאת מגורים, על מנת לקדם מטרה זו.