סמן V וריטס והמשלוח בדרך

רשות החברות אישרה הפרטת נמל חיפה

רשות החברות אישרה הפרטת נמל חיפה

אושר נוהל המכירה של חברת נמל חיפה למשקיע אסטרטגי פרטי עם מכירה של 100 אחוז מהון המניות של המדינה בחברה, קרי הפרטה מלאה. השר דודי אמסלם: ״מכירת חברת נמל חיפה לרוכש אסטרטגי מהווה צעד חשוב ונוסף בהתייעלות המשקית״
23.07.20 / 13:55
רשות החברות אישרה הפרטת נמל חיפה
23.07.20
רשות החברות אישרה הפרטת נמל חיפה

רשות החברות אישרה אתמול את נוהל המכירה של חברת נמל חיפה למשקיע אסטרטגי פרטי עם מכירה של 100 אחוז מהון המניות של המדינה בחברה, קרי הפרטה מלאה. נזכיר כי המדינה מבקשת לקבל עבור מכירת חברת נמל חיפה סכום מינימלי של מיליארד דולר.

שר הדיגיטל והסייבר הלאומי, דודי אמסלם, אשר ממונה גם על רשות החברות, אמר במהלך ביקורו בדואר ישראל בשבוע שעבר כי ״מכירת חברת נמל חיפה לרוכש אסטרטגי מהווה צעד חשוב ונוסף בהתייעלות המשקית. עמדתי כשר הממונה על רשות החברות הממשלתיות היא להוביל מדיניות לפיה המדינה תשאיר בידיה חברות ממשלתיות נחוצות בלבד ובעיקר חברות הפועלות בתחום התשתית הלאומית וכי יתר החברות אשר פועלות בשווקים תחרותיים יועברו לידיים פרטיות או לידי הציבור. מהלכים אלה יגבירו את התועלת המשקית הן בכך שתשתפר התחרות בחברות ובענפים בתחומים אלה וכך תעלה התועלת המשקית והן ביצירת מקורות הכנסה נוספים למדינת ישראל ממכירת החברות״.

השר אמסלם הוסיף כי ״פתיחת הנמלים החדשים מדגישה ביתר שאת את חשיבות הליך המכירה בשל הצורך של חברת נמל חיפה להתחרות מול הנמלים החדשים בצורה מיטבית. מהלך היסטורי זה התאפשר הודות למסירות ולהובלה בראש ובראשונה של עובדי חברת נמל חיפה אשר הבינו את צורך השעה והגיעו יחד עם הנהלת החברה והמדינה להסכמות בנושאים שונים כדי להכין את חברת הנמל לתחרות. הבטחנו גם כי זכויות עובדי חברת נמל חיפה ישמרו ברציפות גם לאחר השלמת המכירה. העובדים הם שותפים למהלכים אסטרטגים כאלה״.

השר אמסלם סיכם ואמר כי ״הבטחנו כי אחרי השלמת המכירה תישאר החברה יציבה פיננסית עם מקורות תקציבים רבים שיסיעו לחברה להמשיך את תכנית ההתייעלות אחרי המכירה ולפתח את תשתיות הנמל ובהם בין היתר: סכום של עד 1 מיליארד שקל מתמורת המכירה אשר יושקעו בהון החברה, סכום של 180 מיליוני שקלים שייכנסו לחברה עבור מחלקת הים, סכום של עוד 400 מיליון שקל שתעביר חברת נמלי ישראל לחברה עבור פיתוח תשתיות בעתיד. כל זאת לצד סכום של כ-700 מיליון שקל הקיימים בחברה כיום כאשר המדינה הבטיחה כי לא תמשוך סכומים אלה כדיבידנד טרם המכירה על מנת להשאיר לחברה מקורות כאמור״.

מרשות החברות נמסר כי הליך המכירה של חברת הנמל מבוצע על ידי רשות החברות הממשלתיות בהנהלת מר יעקב קוינט. בימים אלה מקדמת הרשות מגעים על מנת להגיע להסכמות דומות גם בעניין חברת נמל אשדוד.