סמן V וריטס והמשלוח בדרך

כיצד מתמודדים עם המשבר הגדול

כיצד מתמודדים עם המשבר הגדול

קבוצת וריטס ככלל הענף נמצאים בעיצומו של המשבר הגדול והקשה בעולם, היקף איבוד המשרות העולמי הוא חסר תקדים, ייקח עוד שנים רבות לעולם להתאושש, כיצד מתמודדים ...
09.07.20 / 08:31
כיצד מתמודדים עם המשבר הגדול
09.07.20
כיצד מתמודדים עם המשבר הגדול

קבוצת וריטס ככלל הענף נמצאים בעיצומו של המשבר הגדול והקשה בעולם, היקף איבוד המשרות העולמי הוא חסר תקדים, ייקח עוד שנים רבות לעולם להתאושש, התוצאה היא שעובדים רבים כמו גם מעסיקיהם, נאלצים להתמודד עם המציאות ולעבוד מהבית לחלופין במשך פרקי זמן .

תחזית כלכלית מבהילה, הצמיחה במשק יורדת ותחריף במקרה של סגר נוסף, מספר המובטלים קפץ פי 7 מאשר לפני המשבר, ללא פעולות של מצב חירום כלכלי , הזרמת 100 מיליארד שקלים שהובטח, ללא תוכנית שעובדים ימשיכו לקבל משכורת ופיצוי לעסקים, הנזק יהיה בתי הפיך, יש לבצע צעדים משלימים מעודדי צמיחה, התמודדות באבטלה ביצירת מקומות עבודה ובהכשרות מקצועיות שיעניקו תנופת צמיחה למגזר העסקי.

הנהלת החברה חידדה נוהלים לעובדים עם פרוץ הגל השני של הקורונה, אנו עדים ל-1000 חולים ליום, גידול בחולים קשה, חברות גם מהענף הנמצאים באזור הושבתו לחלוטין וכל העובדים נשלחו לבידוד, קבוצת וריטס ממשיכה לשמור לעבוד בקפסולות ועבודה מהבית .

בעקרון, נושא העבודה מהבית נמצא על הפרק שנים רבות מהסיבה של הפרשי שעות בין ישראל והעולם. עם פרוץ משבר הקורנה, נערכנו למצב של העסקת רוב העובדים מהבית, על כל המשתמע מכך במובן התשתיות המתאימות.

תשתיות מתאימות הן הרבה יותר מאשר לספק לעובדים מחשבים ניידים וטכנולוגיות שמאפשרות קיום ועידות וידאו.

הסוגיות המרכזיות שעולות חדשות לבקרים הן איך ניתן למקסם ביצועים בעבודה מהבית, איך ניתן למקסם פרודוקטיביות ואיך ניתן לשמר את התרבות הארגונית ועמידה בחזון הארגון כאשר העובדים אינם נמצאים פיזית במשרדים.

נמצא, כי במובנים מסויימים העבודה מהבית אכן משפרת את היעילות ואת הביצוע של המשימות, בעוד שבמובנים אחרים לעבודה מהבית יש גם חסרונות.

לדוגמה, מחקר שנערך לפני כשמונה שנים מצא כי עובדים ביצעו משימות רוטיניות משעממות, ביעילות רבה יותר והגיעו להישגים טובים יותר כאשר נמצאו בסביבת עבודה מבוקרת מאשר בסביבת עבודה פחות מובנית.

הסיבה המרכזית לכך היא, שעובדים שמבצעים עבודות שאינן דורשות יצירתיות וחשיבה עצמאית, אלא עוסקים במטלות החוזרות על עצמן, נוטים יותר להסחות דעת כאשר הם עובדים בביתם.

מצד שני, עולה מאותו מחקר, כי רוב העובדים לא רוצים להיתפס ככאלה שאינם נותנים כתף בעוד ששאר חברי הצוות עמלים על ביצוע משימותיהם.

ולכן בהיבט הזה יש דווקא עלייה בפרודוקטיביות לעומת עבודה במשרד.

עוד עולה, כי עובדים שעוסקים במשימות יצירתיות הדורשות כושר המצאה וחדשנות, רואים יותר פרודוקטיביות אצל עובדים שעובדים מהבית לעומת מידת הפרודוקטיביות שלהם בעבודה בסביבה המשרדית.

נוכחנו לדעת כי עובדים שעובדים מביתם יכולים לשפר את ביצועיהם, בין השאר על  שמירה על תקשורת שוטפת ושיתוף פעולה במהלך היום בין כל חברי הצוות, ועם הסוכנים בעולם סביב השעון,  אנו רואים יותר שיתוף פעולה רעיונות וסיעור מוחות שהם הגורמים החשובים ביותר להגברת היצירתיות.

שבת שלום שקטה ונעימה

משה יחזקאל / יו"ר 

moshey@veritas.co.il