סמן V וריטס והמשלוח בדרך

רשות המסים: החל ביישום פרויקט ״חשבוניות ישראל״

רשות המסים: החל ביישום פרויקט ״חשבוניות ישראל״

רשות המסים תנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות מס באמצעות מערכת מקוונת. מספרי הקצאה אלה יידרשו כתנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק - 25,000 שקל לשנת 2024 ובהתאם למתווה הרשום בחוק. שר האוצר: הצלחה במאבק בהון השחור תביא להורדת מסים״
09.05.24 / 17:23
רשות המסים: החל ביישום פרויקט ״חשבוניות ישראל״
09.05.24
רשות המסים: החל ביישום פרויקט ״חשבוניות ישראל״

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ הגיע אתמול (ד׳) ליחידת שע״מ של רשות המסים. במהלך הביקור נפגש השר עם ראש רשות המסים שי אהרונוביץ׳, מנכ״ל שע״מ אריה רימיני ובכירים נוספים ברשות המסים ובשע״מ.

 

בפני השר הוצג פרוייקט ״חשבוניות ישראל״ שבהתאם לחוק החל לפעול ביום ראשון האחרון. מעתה, רשות המסים תנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות מס באמצעות מערכת מקוונת. מספרי הקצאה אלה יידרשו כתנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות שמעל לתקרה שנקבעה בחוק - 25,000 שקל לשנת 2024 ובהתאם למתווה הרשום בחוק. במקרה ומדובר בחשבונית פיקטיבית היא תנוטר ותטופל על ידי המע״מ האזורי באופן מיידי.

 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ ציין הבוקר כי ״אחד היעדים המרכזיים שהצבתי לעצמי בתפקיד זה המלחמה בהון השחור. הפגיעה של ההון השחור מורגשת בשלושה מישורים מרכזיים. האחד, נזק אדיר לכלכלה ופגיעה בתחרות ובשוק החופשי. השני, ההון השחור הוא המנוע שמחולל את הפשיעה המאורגנת והפרוטקשן והמלחמה בו תסייע לשמירה על בטחונם של אזרחי ישראל. המישור השלישי הוא הנזק שנגרם לקופת המדינה. הקלישאה שאם כולנו נשלם, כולנו נשלם פחות, נכונה ומדויקת.

 

״פרוייקט חשבוניות ישראל מצליח בשילוב כוחות אנושיים וכלים טכנולוגיים מתקדמים, לנטר בזמן אמת סחר פיקטיבי ולזהות את מחוללי ההון השחור ולטפל בהם. זהו צעד ראשון בשורה של צעדים שנביא בקרוב במסגרת המאבק בהון השחור. אני מודה לאנשי רשות המסים, שע״מ ולחברת גוגל על הפיתוח המואץ של המערכת ועל קידום הפרוייקט בצורה מקצועית וחלקה״.