סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ביה״ד לעבודה הורה: הפסקת העיצומים בנמל אשדוד באופן מיידי

ביה״ד לעבודה הורה: הפסקת העיצומים בנמל אשדוד באופן מיידי

ביום רביעי ניתן צו ארעי המורה להסתדרות לפעול להפסקת מיידית של כלל העיצומים בנמל אשדוד, ומתוך חשש לנזק בפעילות התפעולית של הנמל. חברת נמל אשדוד: שביתת ההאטה גורמת לנמל לנזק של כ-1.5 מיליון שקל עד כה
01.06.20 / 08:30
ביה״ד לעבודה הורה: הפסקת העיצומים בנמל אשדוד באופן מיידי
01.06.20
ביה״ד לעבודה הורה: הפסקת העיצומים בנמל אשדוד באופן מיידי

שופטת בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, רחל גרוס, הוציאה ביום רביעי האחרון, ממש לפני חג השבועות, צו ארעי המורה להסתדרות לפעול להפסקת מיידית של כלל העיצומים בנמל אשדוד. הצו ניתן מחשש לנזק לפעילות. דיון מורחב בטענות כל הצדדים יתקיים היום (ראשון) בשעה 16:00.

נזכיר כי נמל אשדוד הגיש בשבוע שעבר (יום ג׳) עתירה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, כנגד מה שהוא כינה ״צעדים הארגוניים הבלתי חוקיים הננקטים על ידי מנהלי העבודה במחלקת התפעול, וזאת מבלי שהוכרז סכסוך עבודה ומבלי שניתנה הודעה על נקיטת הצעדים וללא אישור מארגונם היציג״.

לטענת חברת נמל אשדוד במהלך מאי נרשמו שיבושי עבודה מצד עובדים המשתייכים למחלקת התפעול. לטענת החברה, מנהלי עבודה במחלקת תפעול עורכים עיצומים בדמות ״שביתת האטה״  או ״שביתת הקפדה״ שמשמעותה ״הכפלתו ואף שילושו של משך זמן ביצועו של תהליך הכנת המשמרת על ידי מנהלי העבודה תפעול, דבר הגורם לעיכובים ניכרים בתחילת הפריקה או הטעינה של האניות״.

מפניית הנמל לבית הדין האזורי לעבודה עולה כי מקור השביתה בהשעייתם של שני עובדים בכירים מתפקידם, שהיו מעורבים לכאורה בתאונה שנרשמה לפני כשלושה חודשים במסגרתה נהרג אחד העובדים כתוצאה ממטען שהתגלגל עליו. בנמל השעו את העובדים, ולפי התביעה, לאחר ההשעיה החלו העיצומים, שגוררים כאמור האטה ניכרת בעבודת התפעול ברציפים ושיבושים קשים בעבודה, ועד למציאות בה משמרת העבודה מתחילה באיחור של עד 42 דקות והפריקה לוקחת עד פי 3 זמן מהרגיל. על פי הערכת חברת הנמל, הנזק שנרשם לנמל עד כה כתוצאה מכך נאמד בכ-1.5 מיליון שקל.

נציין כי במקביל לסכסוך זה עובדי מחלקת תפעול מלינים באופן מתמשך על מחדלי בטיחות חמורים בנמל אשדוד הקשורים בעיקר לעבודה עם ציוד לקוי, שמסכן את חייהם. העובדים אף פנו לאחרונה למבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, בבקשה שיחקור את הנושא לעומק.