סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ירדן מכחישה קיומו של ״גשר יבשתי״ מדובאי לישראל

ירדן מכחישה קיומו של ״גשר יבשתי״ מדובאי לישראל

שלטונות ירדן הכחישו בשבת את הדיווחים לפיהם קיים גשר יבשתי חלופי לים האדום, דרך נמלי דובאי, העובר דרך ערב הסעודית וירדן, וזאת לצורך הובלת סחורות לישראל. סוכנות הידיעות הירדנית פטרה: לא קיים גשר יבשתי שעובר דרך ערב הסעודית וירדן
17.12.23 / 15:32
ירדן מכחישה קיומו של ״גשר יבשתי״ מדובאי לישראל
17.12.23
ירדן מכחישה קיומו של ״גשר יבשתי״ מדובאי לישראל

שלטונות ירדן הכחישו בשבת את הדיווחים לפיהם קיים גשר יבשתי חלופי לים האדום, דרך נמלי דובאי, העובר דרך ערב הסעודית וירדן, וזאת לצורך הובלת סחורות לישראל. 

 

סוכנות הידיעות הירדנית הרשמית, פטרה, ציטטה מקורות במשרדי התחבורה, התעשייה והמסחר של הממלכה באומרם: ״החדשות המופצות בתקשורת העברית וברשתות החברתיות על קיומו של גשר יבשתי חלופי לים האדום, דרך הנמלים של דובאי, שעובר דרך ערב הסעודית וירדן, כדי להעביר סחורות לישראל ׳אינו נכון׳״.

 

נזכיר כי פרסומים בשבוע החולף (ר׳ לינק לידיעה) בשבוע החולף הציעו אלטרנטיבה יבשתית למעקף של הים האדום בתנועת המטענים אל/מ ישראל. הפרסומים הזכירו גשר יבשתי המחבר בין איחוד האמירויות, דרך סעודיה וירדן, לבין נמל חיפה בישראל, על מנת שמשלחי מטענים וספקי שירותי הובלה יוכלו לעשות שימוש בנתיב זה.

 

לפי סוכנות הידיעות פטרה, המקורות ציינו כי ״עמדת הממשלה ברורה לגבי תמיכה באחים הפלסטינים ועמידה לצידם בכל האמצעים, וכי טענות מסוג זה נדחות״.

 

עוד ציינו המקורות כי פרסומים אלו ״מטרתם לנגח את העמדה הירדנית הנחרצת לגבי המתרחש ברצועת עזה״.