סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נחנך כביש 200 עוקף רמלה

נחנך כביש 200 עוקף רמלה

במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, נחנך ונפתח לתנועה באופן רשמי כביש 200, המהווה אחד מצירי התנועה החשובים ביותר להתפתחות העיר רמלה
21.06.20 / 15:25
נחנך כביש 200 עוקף רמלה
21.06.20
נחנך כביש 200 עוקף רמלה

בטקס מיוחד שנערך השבוע במעמד שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב, נחנך ונפתח באופן רשמי כביש 200 ״עוקף רמלה החדש״. מדובר בכביש מודרני ובטיחותי, המהווה את אחד מצירי התנועה החשובים ביותר להתפתחותה של העיר רמלה.

 

במסגרת הטקס הזניקה שרת התחבורה מסע אופניים ראשון על ציר הכביש החדש של בני נוער ספורטאים תושבי רמלה. ״אנחנו רואים עד כמה פיתוח עירוני תלוי בתחבורה ולכן אני רואה במשרד התחבורה, לא רק משרד תחבורתי אלא גם חברתי וכלכלי. דרכו אפשר לקדם מוביליות חברתית ונגישות לכלל החברה הישראלית. הכביש החדש, יאפשר לאלפי אמהות ואבות לחזור הביתה בזמן קצר, במקום לבזבז זמן ודלק בפקקים. ולאפשר להם - לבלות זמן איכות עם המשפחה, וליהנות מהפארקים היפים שנבנים בעיר רמלה״, אמרה השרה רגב.

הכביש שנחנך הוא כביש רחב ובטיחותי, עם תאורה וקיר אקוסטי שירחיק מהשכונה את הרעשים, וגם את עשן המכוניות. ״ברוח החשיבה הירוקה והבריאותית שאנחנו מקדמים ברחבי גוש דן ובכל הארץ, עובר לצד הכביש שביל אופניים בינעירוני. כביש 200 מתחבר לכביש 431, אחד מצירי הרוחב החשובים של ישראל. מהיום תל אביב, ירושלים, ראשון לציון, רחובות ומודיעין - כולן קרובות יותר לרמלה״, הוסיפה השרה רגב.

כביש 200 הוקם בעלות של כ-250 מיליון שקלים ופתיחתו הוקדמה בארבעה חודשים, לאחר האצה משמעותית של העבודות בתקופת הקורונה. הכביש עובר ממערב לשכונת נאות שמיר והוא מהווה כניסה ראשית נוספת לעיר רמלה, מתחבר לרחוב הזית ומשחרר עומסי תנועה בכניסות וביציאות מהעיר.

בסוף 2021 יפתח קטע כביש נוסף, המתחבר ליציאה המערבית מרמלה, על כביש 44, ובעתיד ימשיך הכביש  צפונה ויתחבר לשני כבישים ארציים נוספים: כביש 40, וכביש 1 באזור מחלף נתב״ג.