סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סין: סימנים מעודדים עם צמיחה של 4.5% בתמ״ג

סין: סימנים מעודדים עם צמיחה של 4.5% בתמ״ג

על רקע הביצועים הטובים מהצפוי ברבעון הראשון בנק ההשקעות ג׳יי.פי מורגן העלה את תחזית הצמיחה בסין לשנת 2023 ל-6.4%, לעומת תחזית קודמת של 6%. הרבעון הראשון החזק גם הקפיץ את תחזית הביקוש לנפט
24.04.23 / 15:50
סין: סימנים מעודדים עם צמיחה של 4.5% בתמ״ג
24.04.23
סין: סימנים מעודדים עם צמיחה של 4.5% בתמ״ג

התוצר המקומי הגולמי של סין התרחב ב-4.5% בתקופת ינואר עד מרץ לעומת שנה קודם לכן, כך הראו נתונים שפרסמה הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה מוקדם יותר השבוע, והיכו את ציפיות האנליסטים, כאשר התאוששות בהוצאות הצרכנים והעלאת ההשקעות בתשתיות ממשלתיות עזרו להגביר את הצמיחה ברבעון הראשון.

 

על רקע הביצועים הטובים מהצפוי ברבעון הראשון בנק ההשקעות ג׳יי.פי מורגן העלה את תחזית הצמיחה בסין לשנת 2023 ל-6.4%, לעומת תחזית קודמת של 6%, בעוד סיטי העלתה את תחזיתה ל-6.1% מהתחזית הקודמת של 5.7%, ואמרה שהכלכלה הסינית נמצאת ״בדרך להתאוששות מהקורונה בעקבות הצמיחה בצריכה ושירותים״.

 

הרבעון הראשון החזק גם הקפיץ את תחזית הביקוש לנפט. סוכנות האנרגיה הבינלאומית הצהירה כי סין מייצגת את רוב העלייה החזויה בביקוש לנפט ב-2023. בתי הזיקוק הסיניים עיבדו כמויות שיא של נפט גולמי במרץ לפני תחזוקת בתי הזיקוק.

 

נתונים חודשיים שפורסמו בתחילת השבוע מהלשכה הלאומית לסטטיסטיקה של סין היו מעודדים מאוד עבור סוחרי הנפט.

 

לאחר שנתיים של התכווצות, הביקוש לפלדה סינית צפוי לחזור לצמיחה השנה, כך צופים באיגוד הפלדה העולמי. ״לפתיחה מחדש של סין הייתה השפעה חיובית על הביקוש לפלדה ויבוא עפרות ברזל״, ציינו השבוע אנליסטים בחברת הייעוץ ג׳פריס.

 

גם סחורות יבשות בתפזורת עולות לכותרות. נתוני מכס שפורסמו לאחרונה מסין מראים שהמדינה ייבאה 41.2 מיליון טון פחם במרץ, עלייה מ-16.4 מיליון טון בלבד במרץ אשתקד.

 

גם בדגנים מורגש גידול. משרד החקלאות האמריקאי הגדיל את תחזית יבוא החיטה הסינית בשנת השיווק 2022/23 ב-2 מיליון טון ל-12 מיליון טון, הנתון הגבוה ביותר מאז 1995/96.