סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סין שואפת לצמיחה כלכלית של מעל 6% במהלך 2021

סין שואפת לצמיחה כלכלית של מעל 6% במהלך 2021

ראש ממשלת סין, לי קייקיאנג, הציג יעד שאפתני זה בפתיחת הקונגרס הלאומי העממי השנתי. היצוא הסיני של פברואר במונחים דולריים זינק ב-154.9% בפברואר לעומת שנה שעברה. דיווחים על כך שמפעלים רבים עבדו השנה כרגיל במהלך חופשת ראש השנה הסיני
10.03.21 / 17:04
סין שואפת לצמיחה כלכלית של מעל 6% במהלך 2021
10.03.21
סין שואפת לצמיחה כלכלית של מעל 6% במהלך 2021

ראש ממשלת סין, לי קייקיאנג, הודיע ​​כי המדינה שואפת לצמיחה כלכלית של מעל לשישה אחוזים השנה. היעד מסמן חזרה לצמיחה חזקה לאחר שמגיפת covid19 השפיעה על הכלכלה השנייה בגודלה בעולם. כלכלת סין צמחה בשנה שעברה ב-2.3% בלבד, התוצאות החלשות ביותר שלה מזה עשרות שנים.

היעד החדש מדגיש את חזרתה החזקה של הכלכלה הסינית לאחר שהסגרים בעקבות המגיפה הובילו להתכווצות חדה של 6.8% ברבעון הראשון של 2020,

ראש הממשלה לי קיאנג אמר בפתיחת הקונגרס הלאומי העממי השנה כי ״יעד של למעלה מ-6% יאפשר לכולנו להקדיש אנרגיה מלאה לקידום רפורמה, חדשנות ופיתוח איכותי. בקביעת יעד זה לקחנו בחשבון את התאוששות הפעילות הכלכלית״.

בינתיים, היצוא הסיני של פברואר במונחים דולריים זינק ב-154.9% בפברואר לעומת שנה שעברה, בעוד שהיבוא עלה ב-17.3%, הכי גבוה מאז אוקטובר 2018, על פי נתוני הממשלה.

בתקופת ינואר-פברואר, היצוא זינק ב-60.6% לעומת שנה קודם לכן, כאשר הסגרים שהוטלו כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה שיתקו את הפעילות הכלכלית במדינה.

הזינוק הונע על ידי ריבאונד בביקושים הזרים, כך ציינו רשויות המכס בהצהרה שפורסמה באתר האינטרנט שלהם, וציטטו את השיפורים בענפי התעשייה באיחוד האירופי ובארצות הברית, והיבוא המוגבר שלהם של מוצרים סיניים הודות לתמריצים כלכליים.

״בנוסף, רוב עובדי התעשייה בסין בחרו להישאר ולהמשיך לעבוד במקום לצאת לחופש בחגי השנה החדשה״, נכתב בהודעת רשויות המכס. ״הסקר שלנו הראה שחברות רבות במחוזות מוכווני יצוא נותרו פתוחות, והזמנות שבדרך כלל נמסרות רק אחרי השנה החדשה הועברו כרגיל״.

בחודשים ינואר-פברואר היבוא לסין עלה ב-22.2% לעומת אשתקד, מעל התחזית של 15 אחוזים, בין היתר עקב לצבר מלאים של מוליכים למחצה ומוצרי אנרגיה, על פי המכס.