סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמל סינגפור: צפיפות גורמת לעיכובים

נמל סינגפור: צפיפות גורמת לעיכובים

על פי הנתונים זמני ההמתנה עבור אניות מכולה גדולות במיוחד של 18,000 TEU ומעלה הם כיום חמישה עד שבעה ימים לעומת המתנה רגילה של יומיים. מספר האניות הממתינות למעלה מיומיים מחוץ לנמל עומד על 46 – עלייה של 60% לעומת אשתקד
10.03.21 / 17:03
נמל סינגפור: צפיפות גורמת לעיכובים
10.03.21
נמל סינגפור: צפיפות גורמת לעיכובים

צפיפות ועיכובים גדולים פוגעים כעת בנמל סינגפור, עם עומסים שגורמים להכפלה של זמני הטעינה והפריקה והעברתם מטענים מאנייה לאנייה במתכונת rollover.

על פי S&P Global Platts, זמני ההמתנה עבור אניות מכולה גדולות במיוחד של 18,000 TEU ומעלה הם כיום חמישה עד שבעה ימים לעומת המתנה רגילה של יומיים.

מחברת Platts אשר עוקבת אחר שוק המכולות נמסר כי מספר האניות בסינגפור אשר ממתינות למעלה מיומיים עלה ל-46 אניות ביום בינואר - עלייה של 59% לעומת שנה שעברה.

מפעילת מסוף PSA אינטרנשיונל מסרה בנוגע לצפיפות בנמל סינגפור כי: ״מצב יוצא דופן זה נובע ממפגש של גורמים, כולל גל חסר תקדים ותנודתי בביקוש המטענים, עומס בכל הצמתים בשרשרת האספקה​​העולמית (כולל מחסנים, מחסנים ונמלי ים) עקב סגרים  מחודשים, מחסור במכולות ריקות שמישות בזמן שמכולות מלאות מוחזקות זמן רב יותר בצמתים אלה ואמינות לוחות הזמנים של קווי הספינה צונחת לשפל היסטורי של 10 שנים, מה שגורם לעיכובים נוספים כמעט בכל נמלי ים ברחבי העולם״.

חברת PSA הוסיפה כי היא מגיבה להפרעה בשרשרת האספקה ​​בכך שהיא מגבירה את שירותי הערך המוסף שלה כדי לתמוך בבעלי מטענים ״מעל ומעבר״ לפעילות הנמל.