סמן V וריטס והמשלוח בדרך

עלייה של 3% בתעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב

עלייה של 3% בתעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב

תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי של ארה״ב עומדים כעת על 4,455 דולר ל-FEU. מדובר בתעריף הגבוה ב-193% מהתעריף שהיה בתקופה המקבילה אשתקד. כמו כן נרשמה עלייה של 31% בתעריפי ההובלה בין אירופה והחוף המערבי של דרום אמריקה
17.02.21 / 14:54
עלייה של 3% בתעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב
17.02.21
עלייה של 3% בתעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב

צפיפות בנמלים ועיכובים שנגרמים במשלוחים בשל עלייה בנפח המטענים והעלייה בביקוש לקראת ראש השנה הסיני עזרו לדחוף את תעריפי ההובלה הימית מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב ב-3%. ללא סיוע של אניות פנויות להיכנס לסבב או להחכיר, חברות הספנות מבטלות הפלגות על מנת לנסות ולעמוד בלוחות הזמנים שיעדי העמידה בהם נמצאים כעת בשפל.

תעריפי ההובלה בין סין לחוף המערבי של ארה״ב עלו כאמור ב-3% ועומדים על 4,455 דולר ל-FEU. מדובר בתעריף הגבוה ב-193% מהתעריף שהיה בתקופה המקבילה אשתקד. התעריפים בין סין והחוף המזרחי של ארה״ב ירדו ב-1% ועמדו על 5,712 דולר ל-FEU, וגבוהים ב-101% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ניתוח של חברת פרייטוס מציין כי הביקוש המתמיד להובלה ימית ממשיך לפגוע בתעשייה בדמות צפיפות רבה בנמלים ומוביל לעיכובים ולמחסור בציוד. אניות שמדלגות על נמל לוס אנג׳לס הצפוף יוצרים צפיפות מחוץ לנמל אוקלנד, וה-FMC מבקש כעת מהממשל האמריקאי החדש לתת קדימות בקבלת חיסונים נגד קורונה לעובדי הנמלים והספנות האמריקאים.

בדרך כלל, חברות הספנות היו מפעילות בשלב זה אניות חליפיות כדי לעמוד בעיכובים אך למעשה כיום כל הקיבולת נמצאת כבר בשימוש ואין אניות זמינות לחכירה. כתוצאה מכך, חברות הספנות פשוט מבטלות הפלגות כדי לעמוד בלוחות הזמנים. אך גם מהלך זה לא צפוי להאט את היקפי המטענים הגואה.

על פי הניתוח של פרייטוס, ההשפעה של עיכובים אלה מורגשת כבר ברשתות הקמעונאות, הייצור ואספקת המזון, בין היתר. המחסור בביקוש ובציוד הספיק כדי להעלות את תעריפי ההובלה השבוע ב-3% מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב, אם כי שיעורי החוף המזרחי ומאסיה לצפון אירופה והים התיכון שמרו על רמתם. נתיב הסחר בין אירופה לחוף המערבי של דרום אמריקה, ששומר על רמה יציבה בדרך כלל, זינק ב-31% ליותר מ-2,300 דולר ל-FEU.

ככל שמתקרב ראש השנה הסיני, נותר לראות עד כמה תהיה נרחבת תהיה סגירת הפעילות היצרנית ובאיזו מידה בסין יושפעו ההובלות היבשתיות כאשר הממשלה תחוקק הגבלות  נסיעה וסגרים בכדי לסייע במיגור ההתפרצויות האחרונות.