סמן V וריטס והמשלוח בדרך

עליית תעריפי ההובלה נמשכת

עליית תעריפי ההובלה נמשכת

למרות שנמל נינגבו התגבר במהירות יחסית על השבתת המסוף וחזר לפעילות חלקית תעריפי ההובלה הימית ממשיכים לעלות. בעקבות מדיניות נוקשה של הרשויות בסין בוטלו מאות טיסות וגם תעריפי ההובלה האווירית מסין לארה״ב ואירופה רשמו נסיקה מרשימה
26.08.21 / 16:56
עליית תעריפי ההובלה נמשכת
26.08.21
עליית תעריפי ההובלה נמשכת

הפעולות בנמל נינגבו מתאוששות הרבה יותר מהר מהחשש, ומדובר בחדשות טובות עבור היבואנים האמריקאים. על פי נתוני פרייטוס, משלוחי דלת לדלת רשמו שיאים כאשר במהלך אוגוסט לקח 15% יותר זמן מאשר במאי ו-46% יותר מאשר אוגוסט אשתקד.

מגבלות ה- COVID בסין מובילות לביטולי טיסות נרחבות, הפחתת קיבולת המטען האווירי ועליית התעריפים. נתוני שוק Freightos מראים שמחירי המטען האווירי מסין לארה״ב ואירופה עלו בשיעורים של 20 עד 40% מתחילת החודש.

תעריפי ההובלה הימית מאסיה לחוף המערבי של ארה״ב הם 18,425 $/FEU, עלייה של 50% מאז לפני חודש. תעריף זה גבוה ב-503% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

תעריפי ההובלה מאסיה לחוף המזרחי של ארה״ב הם $ 19,943/FEU, עלייה של 30% בארבעת השבועות האחרונים ועלייה של 475% לעומת התעריפים בשבוע זה בשנה שעברה.

על פי ניתוח אתר פרייטוס, למרות החשש מהישנות מקרה נמל יאנטיאן נראה כי בנמל נינגבו מתגברים על הפערים בקצב משביע רצון לאחר פתיחה חלקית של המסוף שהושבת.

אף שחלק מהמובילים הסיטו אניות לנמלים חלופיים ונוצרה המתנה ארוכה של אניות, הנמל עדיין הצליח לפעול בתפוסה של 90% מאז סגירת הטרמינל שהמושפע בשבוע שעבר. הטרמינל שהושבת חידש כאמור את הפעילות החלקית ביום רביעי, והוא אמור להתחיל לקבל מטענים לייצוא כבר החל מהשבוע הקרוב.

בנמלי לוס אנג׳לס/לונג ביץ׳ ממתינות כעת יותר מ-30 אניות במפרץ – מספר המתקרב לשיא שנקבע בתחילת השנה. העומס חורג הרבה מעבר לצפיפות האניות והתפשט גם לשאר שרשרת האספקה הכוללת לרכבות והובלות יבשתיות.

תעריפי ההובלה הימית נותרים גבוהים במיוחד בשל הביקוש הגואה והקיבולת המוגבלת עוד יותר על ידי עומס בנמלים.

עוד מדווחים בפרייטוס כי גישת האפס סובלנות של סין להתפרצויות COVID משבשת גם את שוק המטען האווירי. מגבלות נסיעות ודרישות הסגר לצוותי קרקע ואוויר הביאו לביטולן של מאות טיסות שבוטלו או מטוסים שנותרו חצי ריקים מבחינת מטען. כתוצאה מהסרת הקיבולת, נתוני השוק של Freightos.com מראים כי תעריפי הובלת המטען האווירי מאסיה לארה״ב ואירופה עלו בשיעור ממוצע של 20% עד 40% עד כה באוגוסט, והצפי הוא כי ההפרעות צפויות להמשיך ולעלות את המחירים.