סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק: רווחי שיא ברבעון השני

מארסק: רווחי שיא ברבעון השני

הכנסות הקבוצה גדלו ב-58% ל-14.2 מיליארד דולר ברבעון השני וה-EBIT עלה כמעט פי חמישה ל-4.1 מיליארד דולר. סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק: רכשנו שתי חברות אי-קומרס לטובת השרשרת הלוגיסטית של לקוחותינו
17.08.21 / 18:59
מארסק: רווחי שיא ברבעון השני
17.08.21
מארסק: רווחי שיא ברבעון השני

קבוצת א.פ מולר מדווחת כי ברבעון השני של 2021 הקבוצה ממשיכה לרשום צמיחה ורווחיות חזקה, כאשר הביצועים שוברי השיא מסמנים את הרבעון ה-12 של שיפור הרווחים ברציפות משנה לשנה.

הכנסות הקבוצה גדלו ב-58% ל-14.2 מיליארד דולר ברבעון השני וה-EBIT עלה כמעט פי חמישה ל-4.1 מיליארד דולר. התוצאה נטו הגיעה ל-3.7 מיליארד דולר ברבעון השני, והביאה את התוצאה נטו במחצית הראשונה של 2021 ל-6.5 מיליארד דולר.

סורן סקו, מנכ״ל קבוצת מארסק, אמר כי ״התוצאות החזקות נהנו הן מהנסיבות החריגות בהובלה הימית, שבה העומסים וצווארי הבקבוק המשיכו להעלות את התעריפים, והן מההתקדמות בביצוע השינוי האסטרטגי שלנו שבו שמרנו על מיקוד בצרכי הלקוחות שלנו לפתרונות משולבים ברחבי שרשראות האספקה ​​שלהם. אני מרוצה מההתקדמות האסטרטגית שעשינו ומייצור הערך הגבוה. אנו ממשיכים לבנות עסק איכותי יותר בהובלה הימית ​​עם חוזים ארוכי טווח, עסק לוגיסטי שצומח במהירות ועסקי מסופים היוצרים ערך. הרווחים יוצאי הדופן ותזרים המזומנים הגבוה שלנו מאפשרים לנו להאיץ עוד יותר את השינוי שלנו, להשקיע בהגדלת הפעילות שלנו, גם באמצעות רכישות ובמקביל להחזיר מזומנים לבעלי המניות. לשם כך הכרזנו גם היום על רכישות של Visible SCM ו- B2C Europe המשלימות את הצעת שרשרת האספקה ​​הקיימת שלנו ומתייחסת לצרכי הלקוחות שלנו ללוגיסטיקה של אי-קומרס״.

בחטיבת ההובלה הימית ​​הרווחיות ברבעון השני הונעה על ידי גידול בהכנסות ל-11.1 מיליארד דולר לעומת 6.6 מיליארד דולר וה-EBIT עלה ל-3.6 מיליארד דולר לעומת 0.5 מיליארד דולר. הצמיחה נבעה מגידול של 15% בנפחים ועלייה ממוצעת של 59% בתעריפי ההובלה.

חטיבת הלוגיסטיקה והשירותים רשמה עלייה של 38% ברווחים ל-2.2 מיליארד דולר ברבעון השני כאשר יותר ממחצית הגיעו מהלקוחות המובילים בתחום הימי. הביקוש היה חזק בכל משפחות המוצרים וכתוצאה מכך ה-EBIT יותר משילש עצמו ועמד על 153 מיליון דולר לעומת 42 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, מה שהוביל לרווח EBIT של 7.1%.

מנכ״ל מארסק סורן סקו אמר כי ״התחזית לרבעון השלישי היא חזקה ואנו צופים כי המומנטום הנוכחי בהובלה הימית ​​ימשיך לרבעון הרביעי, ויתרום גם לעסקי הטרמינלים שלנו. גם חטיבת הלוגיסטיקה והשירותים תמשיך בדפוס הצמיחה החזק שלה לאורך כל השנה.