סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אלפאליינר: חברות ענק קרובות להזמין אניות מכולה חדשות

אלפאליינר: חברות ענק קרובות להזמין אניות מכולה חדשות

אלפאליינר טוענת כי חברת ONE בוחנת תוספת אניות לקווים העיקריים שלה, ואילו קוסקו קרובה להזמין שש אניות מכולה בנפח 13,000 TEU כמו גם 14 אניות בנפח של 15,000 TEU. גם מארסק ויאנג מינג בשיחות לרכישת אניות חדשות
20.07.21 / 16:21
אלפאליינר: חברות ענק קרובות להזמין אניות מכולה חדשות
20.07.21
אלפאליינר: חברות ענק קרובות להזמין אניות מכולה חדשות

הכמות המדהימה של אניות מכולה שהוזמנו עד כה השנה לא נעצרת, והפעם עם שמות גדולים שמחוברים להזמנות. על פי שמועות חברות כמו קוסקו, רשת ONE, יאנג מינג ומארסק – כולן נמצאות במגעים עם מספנות באסיה בנוגע להזמנת אניות חדשות.

על פי הנתונים של סוכנות המידע הימי אלפאליינר, במחצית הראשונה של השנה הוזמנו יותר מ-300 אניות מכולה. בשילוב עם מספר ״בריא״ של חוזי בנייה חדשים שנחתמו בסוף 2020, טירוף ההזמנות בשנת 2021 התגבר משפל של 2.29 מיליון TEU לפני שנה ל-4.94 מיליון TEU נכון לתאריך 30 ביוני.

נתוני אלפאליינר מראים כי היחס בין ספר ההזמנות לצי הקיים הוכפל מ-9.4% לפני שנה ל-19.9%​​בסוף החציון הראשון.

בדו״ח השבועי האחרון שלה, אלפאליינר טענה כי חברת ONE בוחנת תוספת אניות לקווים העיקריים שלה, ואילו קוסקו קרובה להזמין שש אניות מכולה בנפח 13,000 TEU כמו גם 14 אניות בנפח של 15,000 TEU במספנה השותפה - מספנת Kawasaki בנאנטון ודאליאן.

על פי הדיווחים, חברת יאנג מינג נוטה לסגור חוזה עבור אניות ענק בנפח של 24,000 TEU בעוד חברת מארסק – שלא הזמינה אניות חדשות מזה שנתיים והתחייבה להזמין בעתיד אניות בלתי מזהמות בלבד – נמצאת בקשר עם מספנות בקוריאה לבניית אניות מכולה בנפח של 2,000 TEU המונעות על ידי מתנול.

אם הערכות אלו נכונות, ספר ההזמנות של אניות המכולה במהלך 2021 צפוי לצמוח בכ-1 מיליון TEU נוספים בקלות. אם אכן אלו יהיו המספרים היחס בין ההזמנות לצי הקיים צפוי להגיע ל-24%.