סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ארה״ב: צו נשיאותי חדש יבחן המיזוגים בענף הספנות

ארה״ב: צו נשיאותי חדש יבחן המיזוגים בענף הספנות

הצו הרחב עליו חתם הנשיא ביידן כולל 72 יוזמות וקורא לנציבות הפדרלית הימית להשתמש בכוחה הרגולטורי כדי לעודד שינויים בשוק הספנות שעבר מיזוגים רבים. הנציבות ומשרד המשפטים האמריקאי יבחנו התנהגות ״בלתי תחרותית״ מצד חברות הספנות
12.07.21 / 13:08
ארה״ב: צו נשיאותי חדש יבחן המיזוגים בענף הספנות
12.07.21
ארה״ב: צו נשיאותי חדש יבחן המיזוגים בענף הספנות

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן חתם על צו נשיאותי שיגביל את כוחן של ענקיות ההיי-טק והטלקום, אך יחול גם על מגזרים אחרים, ובהם תעופה, ספנות, תרופות, בנקאות וחקלאות.

הצו הרחב כולל 72 יוזמות ומגייס יותר מתריסר סוכנויות פדרליות להגשמת יעדיו וקורא לנציבות הפדרלית הימית (Federal Maritime Commission) להשתמש בכוחה הרגולטורי כדי לעודד שינויים בשוק הספנות שעבר מיזוגים רבים.

כמו כן, הצו הנשיאותי מורה ל-FMC לוודא כי היצואנים האמריקאים אינם מחויבים בעמלות מופרזות על ידי חברות הספנות. מהבית הלבן נמסר כי ה-FMC ומשרד המשפטים יעבדו ביחד על מנת ״לסכל תשלומים לא צודקים ובלתי סבירים״ והתנהגות בלתי-תחרותית מצד חברות הספנות.

כמו כן, הצו קורא במפורש לבדוק היטב היטלים כגודמת דמי השהייה ודמי עיכוב. עמלות אלה שגובות חברות הספנות עוררו מחלוקת במשך שנים, והדבר הוביל לכך שה- FMC פרסמה הנחיות בענף בשנה שעברה. עם זאת, שרשרת האספקה נעשתה עמוסה יותר ויותר במהלך 16 החודשים האחרונים, מה שהוביל להגדלת זמן השהייה בנמלים, מה שמחריף את נושא דמי ההשהייה והעיכוב.

בתחום הרכבות, הצו הנשיאותי מציין כי חברות רכבות הינן הבעלים של מסילות הברזל והן נוטות לתעדף את מעבר המשא שלהן. הצו קורא ל- STB לדרוש מבעלי מסילות לספק זכויות דרך לרכבות נוסעים ולחזק את הרגולציה לטובת קבלת יחס הוגן עבור כל חברות ההובלה.