סמן V וריטס והמשלוח בדרך

האפאג לויד: פקידת נמל ראשונה באמצעות שליטה דיגיטלית

האפאג לויד: פקידת נמל ראשונה באמצעות שליטה דיגיטלית

אניית המכולות ״קובי אקספרס״ עגנה השבוע בנמל טנג׳יר במרוקו, תוך שימוש במערכת Wärtsilä Navi-Port, פלטפורמה דיגיטלית המאפשרת חילופי נתונים בזמן אמת בין אניות לנמלי היעד שלהן כדי לאפשר זמני הגעה מדויקים
12.07.21 / 13:00
האפאג לויד: פקידת נמל ראשונה באמצעות שליטה דיגיטלית
12.07.21
האפאג לויד: פקידת נמל ראשונה באמצעות שליטה דיגיטלית

האנייה ״קובי אקספרס״, אניית מכולות בבעלות האפאג לויד המנוהלת על ידי חברת Anglo-Eastern, השלימה את מה שתואר כ״פקידת הנמל הראשונה בעולם שנשלטה דיגיטלית״.

העגינה של האנייה התבצעה במסגרת שותפות בין Wärtsilä לבין Tanger Med, נמל המכולות הגדול ביותר בים התיכון ובאפריקה, בנושא דיגיטציה של פקידות נמל.  

אניית המכולות בנפח של 4,612 TEU עגנה בנמל טנג׳יר-מד במרוקו ב-25 ביוני, תוך שימוש במערכת Wärtsilä Navi-Port, לאחר שהפליגה מקרטחנה בקולומביה.

הפלטפורמה הדיגיטלית של ווארצילה מאפשרת חילופי נתונים בזמן אמת בין אניות לנמלי היעד שלהן כדי לאפשר זמני הגעה מדויקים.

המערכת מתקשרת את זמן ההגעה הנדרש לנמל עם מערכת הניווט של האנייה ומאפשרת לכוונן את מהירות ההלגה לטובת הגעה ב- Just in Time (JiT), ובכך לחסוך דלק וזמן המתנה יקר על עוגן. עקב כך, נמלים יכולים יכולות להפחית את העומסים בכניסה לנמל, את הסיכון בהתנגשויות, ולהפחית את פליטת גזי החממה והפחמן.

ברוס מילס, מנהל פיתוח עסקי לבקרת תנועת ספינות בחברת Wärtsilä Voyage, ציין כי מספר פרויקטים דומים מתנהלים בימים אלה בנמלים מובילים אחרים ועם חברות ספנות ברחבי העולם מכיוון שהיתרונות הכלכליים והסביבתיים של פעולות JiT הולכים ומתבררים יותר ויותר לתעשיית הספנות.