סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד פרייטוס: העומס בנמלים מתפשט לנמלי אירופה

מדד פרייטוס: העומס בנמלים מתפשט לנמלי אירופה

על פי הדיווחים, עומסים מצטברים בנמלי המבורג ורוטרדם נגרמים בשל אניות שאינן עומדות בלוחות הזמנים שלהן. למרות שהתעריפים שמרו על יציבות השבוע היבואנים והיצואנים נדרשים לשלם פרימיום על מנת להבטיח מקום על האנייה
06.07.21 / 13:04
מדד פרייטוס: העומס בנמלים מתפשט לנמלי אירופה
06.07.21
מדד פרייטוס: העומס בנמלים מתפשט לנמלי אירופה

המדד השבועי של חברת פרייטוס מגלה כי הצפיפות בנמלים מתפשטת כעת לנמלי אירופה, ולוחות הזמנים סובלים מאי דיוקים רבים. על פי הדיווחים, עומסים מצטברים בנמלי המבורג ורוטרדם נגרמים בשל אניות שאינן עומדות בלוחות הזמנים שלהן - תוצאה של עיכובים במקומות אחרים כמו אלה שנגרמו על ידי סגירת סואץ וכעת התפרצות הקורונה בנמל יאנטיאן.

מאחר שהעיכובים מגבילים את נפח הקיבולת קשרים את יכולת הביקוש, התעריפים ממשיכים להישאר בשמיים, כאשר התעריף הממוצע הינו פי שלושה מרמתו בתקופה המקבילה אשתקד, וחברות ההובלה מתכננות העלאה נוספת לקראת עונת השיא. על פי הדיווחים, גם חוזים שנתיים רבים שנחתמו לאחרונה, בתעריפים גבוהים מאוד, אינם מבטיחים למשלחים כי כל המטענים שלהם יעלו על האנייה ללא תשלומי פרימיום נוספים.

תעריפי ההובלה מסין אל החוף המערבי של ארה״ב עלו ב -4% ל -6,861 דולר / FEU. תעריף זה גבוה ב-178% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה  בין אסיה והחוף המזרחי ארה״ב טיפסו ב-1% בלבד ל -10,002 דולר / FEU, והם גבוהים ב-215% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

על פי האנליסטים של פרייטוס, בעוד בנמל יאנטיאן מתחילים בפינוי הפקק שהצטבר במקום, חברות הספנות מתמודדות גם עם העומס ההולך וגובר בנמלי אירופה הגדולים בהם המבורג ורוטרדם. בכירים בנמלים אלו מצביעים על זמני הגעה מאוחרים ובלתי צפויים כאשם המרכזי בגודש הנוכחי. ללא נפח קיבולת נוסף לפתירת הבעיה, עיכובים מצמצמים את ההיצע וממשיכים להפעיל לחץ על התעריפים.

עוד נמסר מחברת פרייטוס כי למרות שמחירי המכולות היו יציבים השבוע, היבואנים והיצואנים ממשיכים לעיתים קרובות לשלם אלפי דולרים מעבר לתעריפי הספוט הגבוהים גם כך על מנת להבטיח מקום על האנייה בנתיבים מסוימים.