סמן V וריטס והמשלוח בדרך

האטה במשק עד מתי ?

האטה במשק עד מתי ?

למרות הצפייה שהשנה החדשה תביא לשיפור במגיפה והשפעות בתובלה הימית ובשרשרת האספקה, אין שינוי מלבד ירידה קטנה בתעריפי אסיה לחוף המערבי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ככל הנראה ...
20.01.22 / 16:51
האטה במשק עד מתי ?
20.01.22
האטה במשק עד מתי ?

למרות הצפייה שהשנה החדשה תביא לשיפור במגיפה והשפעות בתובלה הימית ובשרשרת האספקה, אין שינוי מלבד ירידה קטנה בתעריפי אסיה לחוף המערבי לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ככל הנראה מחירי ההובלה הימית צפויים לעלות לקראת ראש השנה הסינית, התפרצות נוספת של קורונה באזור נמל נינגבו גורמת לעצירת הגישה של נהגי משאיות לנמל ולמרכזים הלוגיסטיים באזור, בעיית חוסר נהגים קיימת בכל המדינות בפרט בבריטניה,  שלשת סוכני האנייה הגדולים בענף צמצמו ב-50% את התנועה לישראל בנוסף האוניות שמגיעות הם קטנות ואשר אינם פוקדות מספר נמלים באירופה.

איום השביתה מתאריך 1.2.22 בנמל אשדוד וחיפה מחריפים את הקשיים ליבואנים וליצואנים ופוגעים קשה בכל הענפים, באיחור הספקות ועליות גבוהות של דמי צפיפות ואחסנה, נוצר מונופול שחונק את הכלכלה ופוגעת בעובדים , העילה לשביתה כוונת המדינה לאפשר לנמלים החדשים לפרוק אניות מטען כללי , דרישת העובדים לקבל התחייבות רשמית לא להשתמש בנמלי המכולות החדשים (נמל המפרץ ונמל הדרום) להשתמש בנמלים רק לפריקת מכולות , נושא שכביכול הוסדר עם עובדי הנמלים, בניגוד לממשלה שמכחישה טענה זו לחלוטין, שני הנמלים החדשים רשאים לעבוד עם כל סוג של מטען, 2400 עובדי הנמלים אינם יכולים להחזיק את המשק כבני ערובה, הגיע הזמן שהממשלה תמצא סוף ופתרון למניעת שביתות בנמלים.

ב-1 ביוני 2022 יעברו כל המוצרים שחייבים בתקן רשמי למסלול של הצהרה על עמידה בתקן בכניסה לשוק ואכיפה בדיעבד. במקביל, הגברת חובות היבואן והאחריות עליו על ידי הגדלת יעילות האכיפה, שיפור מערכות ניהול הסיכונים וחיזוק הפיקוח.
"אין סיבה שמוצר שמאושר במערב יידרש לתקינה שונה בישראל. הגיע הזמן להקל ולפשט את התהליכים לאפשר לעסק ולצרכן מגוון רחב יותר של מוצרים במחיר תחרותי ". התוכנית לא כוללת הפחתת מכסים, אלא כאמור הקלות בכניסה לישראל: בלי בדיקות מכון התקנים או משרד הבריאות, כל מוצר שעומד ברגולציה אירופית ייכנס לארץ. מדובר בביטול רגולציה ייחודית לישראל והפחתה בצורך בקבלת אישורים מקדימים או בדיקות מעבדה בכניסה למדינה, בהתאם להמלצות ה-OECD לישראל.

דו״ח חיובי נוסף על כלכלת ישראל בסקירה השנתית של חברת דירוג האשראי מודיס, וזאת לאחר שלאחרונה החליטה להשאיר את דרוג האשראי של ישראל ברמתו החיובית הנוכחית. 

צעד זה מצטרף להחלטת חברת דרוג האשראי S&P להשאיר את דרוג האשראי של ישראל ברמתו הגבוהה, תוך ציון חוזקה של הכלכלה הישראלית וצעדיה הנכונים של הממשלה ואת הסכמי השלום שיתרמו לכלכלתה - וזאת לעומת הורדת דרוג האשראי למדינות מובילות כמו בריטניה, קנדה ואיטליה

 

לחצו: חדשות וריטס

שבת שלום, סוף שבוע שקט ונעים

משה יחזקאל / CPLM

יו"ר קבוצת וריטס

moshey@veritas.co.il