סמן V וריטס והמשלוח בדרך

ירידה של 14% בתעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי

ירידה של 14% בתעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי

תעריפי אסיה לחוף המערבי של ארה״ב ירדו ב-14% ועומדים על $12,524/FEU.מדובר בנתון שעדיין גבוה מ-218% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד. צפי לעליית מחירים עקב הסגרים והעיכובים בסין
17.01.22 / 03:37
ירידה של 14% בתעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי
17.01.22
ירידה של 14% בתעריפי ההובלה מאסיה לחוף המערבי

אמצעים שנוקטות הרשויות בסין על מנת לבלום התפרצויות של קורונה באזור נמל נינגבו  מגבילים את הגישה של נהגי משאיות לנמל וגורמים לסגירת מחסנים לוגיסטיים באזור. סגרים עשויים להגביל את הייצור באזור ובאזורים אחרים, אך הגבלות נסיעה רחבות יותר עלולות לגרום לכך שמפעלים שנסגרים בדרך כלל במהלך ראש השנה הסיני יישארו פתוחים, ויפחיתו את הלחץ הטיפוסי לפני החגים על שרשרת האספקה הלוגיסטית.

 

גם החדשות על הדבקות בזן האומיקרון בקרב עובדי נמל לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳ צפויים להאט את הפעילות שם בשבועות הקרובים, גם כשהנמלים ממשיכים להיאבק בעומסים ובפיגור.

 

תעריפי אסיה לחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) ירדו ב-14% ל-$12,524/FEU. שיעור זה גבוה ב-218% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי אסיה לחוף המזרחי של ארה״ב (FBX03 Daily) ירדו ב-1% ל-$16,495/FEU, והם גבוהים ב-232% מהמחירים בשבוע שעבר בשנה שעברה.

 

למרות שכולם קיוו שהשנה החדשה תביא לשיפור מתמיד הן במגיפה והן בהשפעותיה על הלוגיסטיקה, עד כה לא חווינו שינוי כזה.

 

על פי הערכות האנליסט של פרייטוס, מחירי ההובלה הימית צפויים לעלות ככל שראש השנה הסיני מתקרב במהירות. כל האטה נוספת עקב נגיף הקורונה תגרום להחרפת העומס והצבר, ותמשיך לשמור על לחץ גם על תעריפי המכולה.