סמן V וריטס והמשלוח בדרך

הבית הלבן ממנה נציג מיוחד לטיפול במשבר הנמלים בארה״ב

הבית הלבן ממנה נציג מיוחד לטיפול במשבר הנמלים בארה״ב

ממשל ביידן מינה את ג'ון פורקארי כנציג רשמי לטיפול בעומסים חסר התקדים בנמלי הים הגדולים של ארה״ב. הוא יעמוד בראש צוות משימה שיבחן את השיבושים בשרשרת האספקה
19.09.21 / 15:32
הבית הלבן ממנה נציג מיוחד לטיפול במשבר הנמלים בארה״ב
19.09.21
הבית הלבן ממנה נציג מיוחד לטיפול במשבר הנמלים בארה״ב

ממשל ביידן מינה את ג'ון פורקארי, לשעבר יו"ר ועדת נמל מרילנד, כנציג רשמי לטיפול בעומסים חסר התקדים בנמלי הים הגדולים של ארה״ב.

פורצ'רי ימונה לעמוד בראש צוות משימה שיכלול נציגים מהתחבורה, המסחר והחקלאות, שיבחן את השיבושים בשרשרת האספקה. 

נציין כי ​​מאז שהושק כוח המשימה, משרד התחבורה מנהל שיחות עם נמלים ובעלי עניין בנמל, והוא המליץ ​​לבית הלבן למנות נציג רשמי ותיק שיסייע במיון הנושאים המורכבים המאטים את תנועת המטענים.

"נמלי ארצנו הם השערים לכניסת סחורות לשוק, מה שהופך את מינויו של ג'ון פורקארי לשליח הנמלים לצעד חשוב במיוחד למזעור  הפרעות אלו, המשפיעות על צרכנים, עובדים ועסקים כאחד", אמר מנהל המועצה הלאומית לכלכלה הלאומית, בריאן דיס.

כאמור, שיבושים בהובלה הימית הגלובלית וזינוק מהיר בביקוש גרמו לעליית משמעותית במספר המכולות מסין לחוף המערבי - זינוק של למעלה מ-90 אחוזים בהשוואה לרמות 2019, על פי הבית הלבן. 

עומס זה חריף במיוחד בנמלי לוס אנג'לס ולונג ביץ' שהפכו להיות מסופי המכולות העמוסים ביותר בארצות הברית. ההיקפים בנמלי לוס אנג׳לס ולונג ביץ׳ עלו ב- 40% במחצית הראשונה של השנה בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2020. 

הבית הלבן ציין כי מינויו של פורקארי מגובה ב-17 מיליארד דולר שנועדו למימון תיקונים ושדרוג המתקנים בנמלים. בבית הלבן מקווים שעם הזמן, המימון יעזור להימנע מעיכובים באמצעות סיוע לנמלים בשיפור התשתית הבסיסית שלהם.

נציין כי פורקארי כיהן כסגן מזכיר ומנכ"ל משרד התחבורה בשנים 2009-2014. הוא כיהן  פעמיים כמזכיר התחבורה של מדינת מרילנד, תפקיד שהפך אותו גם ליו"ר ועדת הנמל של מרילנד, הגוף המנהל של נמל בולטימור.