סמן V וריטס והמשלוח בדרך

משרד התחבורה: צפוי שינוי משמעותי בקיבולת הנמלים

משרד התחבורה: צפוי שינוי משמעותי בקיבולת הנמלים

המשרד הגיב לסקירה הכלכלית שפרסם אגף הכלכלנית הראשית וציין כי ״בתוך חודשים ספורים, השירות בנמלים צפוי להשתפר משמעותית. קיבולת הנמלים תגדל משמעותית ועשויה לייצר הזדמנויות רבות לתעשייה ולמסחר״. הוסיף: פיתוח המשק הנמלי יהפוך את מדינת ישראל למעצמה בתחום
17.09.21 / 03:44
משרד התחבורה: צפוי שינוי משמעותי בקיבולת הנמלים
17.09.21
משרד התחבורה: צפוי שינוי משמעותי בקיבולת הנמלים

משרד התחבורה בראשות השרה מרב מיכאלי הגיב אתמול לסקירה הכלכלית שהוציא אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר וגילה חוסר יעילות רב בפעילות נמלי חיפה ואשדוד (ר׳ לינק לידיעה).

בתגובת משרד התחבורה נכתב כי: ״משרד התחבורה, באמצעות חברת נמלי ישראל, פיתח בשנים האחרונות שני נמלי ים חדשים, אחד בחיפה (נמל המפרץ) ואחד באשדוד (נמל הדרום), בהשקעה של מיליארדי שקלים, שיתנו מענה לגידול בנפח הפעילות של הנמלים, לצד שדרוגם של הנמלים הקיימים.

״עם הפעלת נמל המפרץ בימים אלה והפעלת נמל הדרום בסוף השנה (2021), תתווספנה תשתיות חיוניות לסחר הישראלי שצמח בשנים האחרונות ותיווצר תחרות בענף הנמלים שתביא להתייעלות ושיפור משמעותי של השירות לצרכני הנמלים. במסגרת זאת, צפוי שינוי משמעותי בקיבולת הנמלים וביכולתם לקלוט באופן מהיר ויעיל את כל סוגי האניות הפוקדות את נמלי ישראל.

״פיתוח המשק הנמלי יהפוך את מדינת ישראל למעצמה בתחום זה. בתוך חודשים ספורים, השירות בנמלים צפוי להשתפר באופן משמעותי. קיבולת הנמלים תגדל משמעותית ועשויה לייצר הזדמנויות  רבות לתעשייה ולמסחר.

״בשנתיים האחרונות, כתוצאה ממגפת הקורונה העולמית, נוצרו שיבושים רבים בכל נתיבי הסחר והלוגיסטיקה העולמיים, שהביאו לעומסים חריגים בנמלים בכל רחבי העולם, ובהם גם בישראל. כניסתם של הנמלים החדשים לפעילות, לצד הנמלים הקיימים, ופיתוח תשתיות נוספות, צפויים להביא לצמצום משמעותי של התורים״.