סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החות׳ים מאיימים: נפגע באניות המפליגות לנמלי ישראל גם בים התיכון

החות׳ים מאיימים: נפגע באניות המפליגות לנמלי ישראל גם בים התיכון

דובר צבא החות׳ים הודיע כי המיליציה הפרו איראנית עוקבת אחר ההכנות הישראליות לכניסה לרפיח ולכן היא מכריזה על ״השלב הרביעי״ של ההסלמה מצידה במסגרת השתתפותה ב׳מערכה על עזה׳
06.05.24 / 08:35
החות׳ים מאיימים: נפגע באניות המפליגות לנמלי ישראל גם בים התיכון
06.05.24
החות׳ים מאיימים: נפגע באניות המפליגות לנמלי ישראל גם בים התיכון

החות׳ים בתימן מאיימים להרחיב באופן מיידי את המתקפות שלהם על כלי שיט העושים דרכם לנמלי הים של ישראל, גם בים התיכון. בהודעה של דובר צבא החות׳ים יחיא סריע שפורסמה ביום שישי נמסר כי המיליציה הפרו איראנית עוקבת אחר ההכנות הישראליות לכניסה לרפיח ולכן היא מכריזה על ״השלב הרביעי״ של ההסלמה מצידה במסגרת השתתפותה ב׳מערכה על עזה׳.

 

״הצבא התימני צופה בהתפתחויות הקרב ברצועת עזה, בתוקפנות הישראלית-אמריקאית המתמשכת וההכנות הרציניות לביצוע פעולה צבאית תוקפנית נגד אזור רפיח וכן בעסקה שהוצגה להתנגדות (חמאס) שבה האויב רוצה לשלוף את כרטיס החטופים ללא הפסקת אש קבועה״, הצהיר סריע.

 

ההודעה המשיכה: ״הכוחות המזוינים של תימן מכריזים על תחילת יישום השלב הרביעי של ההסלמה, באופן הבא: ראשית, תקיפת כל הספינות שמפרות את החלטת האיסור לשיט הישראלי ושמפליגות לנמלים של פלסטין הכבושה בים התיכון, בכל אזור שידנו משגת״.

 

לפי סריע, יישום ההחלטה מיידי. ״שנית, היישום של צעד זה נכנס לתוקף באופן מיידי ומרגע ההכרזה על ההצהרה. שלישית: אם האויב הישראלי מתכוון לפתוח במבצע צבאי אגרסיבי נגד רפיח, צבא תימן יטיל סנקציות מקיפות על כל הספינות והחברות הקשורות באספקה והכניסה לנמלים הפלסטיניים הכבושים מכל לאום שהוא. הצבא החות׳י ימנע מכל הספינות של החברות הללו מלעבור באזור המבצעים של הכוחות המזוינים, ללא קשר ליעדן״.

 

בסיום ההודעה איים דובר צבא החות׳ים כי הם לא יהססו להרחיב פעילותם. ״הכוחות המזוינים התימנים, בעזרת האל, ובתמיכת העם התימני האהוב וכל האנשים החופשיים של האומה, לא יהססו להיערך לשלבים רחבים וחזקים יותר של הסלמה עד להפסקת התוקפנות והסרת המצור מעל העם הפלסטיני המדוכא ברצועת עזה״, הוא הצהיר.

 

פרשנים ערביים התייחסו לאיום החדש של החות'ים. כך למשל הפרשן המדיני והאסטרטגי הפלסטיני סעיד זיאד הסביר כי ״השלב הרביעי של ההסלמה״ שעליו הכריזו החות'ים מחולק לשני חלקים בסיסיים: הראשון נכנס כבר לתוקף, וכולל מתקפה על כל הספינות המשייטות לישראל, גם אם הן נמצאות בים התיכון, כלומר, מדובר לדעתו על הטלת ״מצור ימי מוחלט״ על ישראל.

 

מצדו הפרשן הצבאי והאסטרטגי, אליאס חנא, ציין כי ״השלב הרביעי של ההסלמה״ משמעו מעבר ממפרץ עדן, ים סוף והים הערבי לאוקיינוס ההודי, אילת, ועכשיו לים התיכון. לגבי מידת יכולתם של החות'ים ליישם את איומיהם, אמר חנא כי הים התיכון כולל את מאגרי הגז של ישראל, ו״די בכך שטיל או מזל״ט ייפלו ליד ספינה אחת, כדי שזה יהווה איום על נתיבי השיט הימי ועל הביטחון הלאומי הישראלי״.