סמן V וריטס והמשלוח בדרך

התפתחויות הענף והמשק בארץ ובעולם

התפתחויות הענף והמשק בארץ ובעולם

בקבוצת וריטס ככלל הענף חלה התאוששות והפעילות מתחילה לחזור לכמויות שלפני הקורונה ,יותר אוניות חוזרות לפקוד בקביעות עם לוח זמנים יציב, כנ"ל חברות התעופה, ההתאוששות ההדרגתית תמשך ככל שיוסרו ההגבלות ובוודאי עם פריצת דרך......
06.08.20 / 18:44
התפתחויות הענף והמשק בארץ ובעולם
06.08.20
התפתחויות הענף והמשק בארץ ובעולם

בקבוצת וריטס ככלל הענף חלה התאוששות והפעילות מתחילה לחזור לכמויות שלפני הקורונה ,יותר אוניות חוזרות לפקוד בקביעות עם לוח זמנים יציב, כנ"ל חברות התעופה, ההתאוששות ההדרגתית תמשך ככל שיוסרו ההגבלות ובוודאי עם פריצת דרך למציאת חיסון במכון הביולוגי. משרד האוצר פרסם  תחזית כלכלית מעודכנת לשנים 2020-2023 כאשר מנגד תרחיש של סגר ועצירת פעילות המשק כאשר במצבנו היום אנו נמצאים בישראל עם נתונים מדאיגים שהתחלואה בקורונה היא הגבוהה בעולם.

הגירעון בשיא של 70 מיליארד שקלים, השנה תפח פי שלשה לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019 , בחודש יולי הגרעון נמדד ב- 12 מיליארד שקלים, האבטלה טיפסה ל-12.3%, היצוא התכווץ ברבעון הראשון וברבעון השני ירידה של 7.1% בהשוואה לשנה קודמת, (כאשר היצוא נחשב לקטר הצמיחה של המשק). ביבוא התכווצות בצריכה הפרטית,  כנ"ל מירידה חדה בגביית מיסים, במצב הנ"ל ישראל מצויה על נתיב יחס חוב תוצר "תלת ספרתי" והפחתת אופק הדירוג החוב הלאומי, למימון הגרעון יש צורך לגייס כסף גדול בהלוואות יקרות בחו"ל.

אופטימיות זהירה מגיעה מחברות התעופה בפתיחת הטיסות למספר מדינות ללא צורך בבידוד, בשיווק טיסות ונופש, ענף התיירות קרס לחלוטין בתקופת הקורונה.

המשבר פגע בחברות תעופה רבות ברחבי העולם שספגו מכה קשה כחלק מענף התיירות, חברת התעופה הבריטית "וירגין אטלנטיק" הכריזה על פשיטת רגל זאת לאחר שהסכימה לעסקת הצלה של 1.6 מיליארד דולר שנועדו להבטיח את המשך פעילותה והסרת החובות. הצעה לרכישת אלעל ע"י אלי רוזנברג התקבלה באישור החברות הממשלתיות ומתקדמת הזרמה של 260 מיליון שקל לחברה, כאשר מנגד התמודדות עם ועד הטייסים ובעלי החברה.

מאחל לכולנו התאוששות מהירה

סוף שבוע שקט ונעים

משה יחזקאל CPLM / יו"ר                                                                                   moshey@veritas.co.il