סמן V וריטס והמשלוח בדרך

נמלי סין: בדיקות קורונה במזון מיובא גורמות לצפיפות

נמלי סין: בדיקות קורונה במזון מיובא גורמות לצפיפות

הבדיקות מאטות את שחרור המטענים והמחסור בתקעי פלאג אין למכולות קירור גורם להסטת מטעני מזון לנמלים סמוכים. הרשויות בסין הגדילו נפח בדיקות המזון לקורונה לאחר התפרצות של הנגיף בשוק המזון בבייג׳ין
23.07.20 / 13:56
נמלי סין: בדיקות קורונה במזון מיובא גורמות לצפיפות
23.07.20
נמלי סין: בדיקות קורונה במזון מיובא גורמות לצפיפות

בדיקות של מזון המיובא לסין לנגיף הקורונה מביאות את הצפיפות בנמלי סין לשיא חדש. כך טענו השבוע מספר חברות ספנות גדולות והזהירו כי אם המצב יימשך הם יסיטו את הסחורות והמטענים לנמלים אחרים.

סין הגדילה בחודש שעבר את נפח בדיקות המזון המיובא לאחר התפרצות מחודשת של נגיף הקורונה בקרב אזרחים שעבדו וביקרו בשוק המזון הגדול בבייג׳ין. למרות שבדיקת הרשויות בסין העלתה כי הנגיף נמצא רק בקומץ דגימות מתוך למעלה מ-200 אלף בדיקות שנעשו עד כה, סין ממשיכה לבדוק מטענים ולבצע בדיקות בחלק גדול ממטעני המזון.

חברת האפאג לויד הגרמנית ציינה בהודעה ללקוחותיה ביום שישי האחרון כי ״פעילות איסוף מכולות היבוא הושפעו קשות וכתוצאה מכך ישנו מחסור בתקעי פלאג-אין עבור מכולות קירור בנמלים, בייחוד בנמל ינטיאן ונינגבו״.

נזכיר כי מכולות קירור או מכולות ״מצוננות״ (chilled) המשמשות להובלת בשר ומצרכים טריים אחרים חייבות להיות מחוברות לתקעי פלאג-אין בנמלים על מנת לשמור על טמפרטורה נאותה.

האפאג-לויד הזהירה כי ניתן יהיה לפרוק מכולות בנמל חלופי וכי בעלי המטענים הם אלה שיהיו אחראים על העלויות הנוספות.

גם חברת מארסק ציינה בפני לקוחותיה בהודעה ביום רביעי כי היא מסיטה מטען שהיה אמור להגיע לנמל יאנטיאן בסים לעיר הדרומית שנזן, וזאת עקב מחסור בתקעי פלאג-אין בנמל.

נזכיר כי נמל יאנטיאן הינו אחד הנמלים המובילים בסין לכניסת בשר קפוא בייבוא. כיום ישנו היטל צפיפות של 1,000 דולר עבור כל מכולה שמגיעה לנמל יאנטיאן.