סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס יום עצמאות 75 שמח

חדשות וריטס יום עצמאות 75 שמח

משפחת קבוצת וריטס לוגיסטיקה מאחלים יום עצמאות 75 שמח למדינה בביטחון, יציבות, שגשוג שקט, ואחוות אחים שנים רבות , חג שמח . לחצו: לכל חדשות וריטס
24.04.23 / 19:29
חדשות וריטס יום עצמאות 75 שמח
24.04.23
חדשות וריטס יום עצמאות 75 שמח

משפחת קבוצת וריטס לוגיסטיקה מאחלים יום עצמאות 75 שמח למדינה בביטחון, יציבות, שגשוג שקט, ואחוות אחים שנים רבות , 
חג עצמאות שמח  

אנו עדים לדמי ההובלה הימית שממשיכים לרדת שצנחו ביותר מ-80% באזורי סחר מסויימים, דמי ההובלה הגיעו מתחת לרמת הקורונה.

על רקע קצב האינפלציה הגבוה שעומד על רמה של 5.2% בקצב שנתי, הודיע בנק ישראל על העלאת ריבית נוספת בשיעור של 0.25% הריבית במשק תעמוד על 4.5% . נגיד בנק ישראל, אמר כי טרם הושגה התמתנות משמעותית בדיור ושירותים ועל כן הצורך בהמשך מדיניות ההידוק המוניטרית. בהחלטת הריבית נכללה גם תחזית בנק ישראל בהתייחס לשינויי החקיקה שמקדמת הממשלה, העשויים להיות מלווים "בעלייה בפרמיית הסיכון של המדינה, בפגיעה בייצוא, בירידה בהשקעות המקומיות ובביקוש לצריכה פרטית". על פי תחזית הצמיחה של חטיבת המחקר בבנק ישראל לשנת 2023 יעמוד שיעור צמיחה על2.5% , לעומת 2.8% בתחזית הקודמת. מדד מחירי הדירות ממשיך להתמתן ועלה ב- 0.1% ובכך השלים עלייה של 14.6% בקצב שנתי.

אירופה

קריסת בנק סיליקון ואלי האמריקאי שהובילה בתגובת שרשרת למשבר חריף בבנק קרדיט סוויס השוויצרי, ועל אף תמיכת ממשלת שווייץ בהמשך רכישת קרדיט סוויס בידי בנק UBS נרשמה טלטלה במערכת הפיננסית, שהובילה לירידות מדדים חדות. בתוך כך, העלה הבנק האירופאי המרכזי את הריבית פעם נוספת ב- 0.5%, לרמה של 3.5% , בניסיון לבלום את האינפלציה שהגיעה בפברואר לשיעור של 8.5% מעל טווח היעד של 2% . בבריטניה העלה הבנק המרכזי את הריבית פעם נוספת, בשיעור של 0.25%, לרמה של 4.25% . קצב האינפלציה השנתי בבריטניה הסתכם בפברואר ב 10.4% .

ארה"ב

הריבית בארה"ב עלתה בחודש מרץ פעם נוספת בשיעור של 0.25%, ובכך הציבה את הריבית ברמה של 4.75% - 5% . על פי הערכת הבנק הפדרלי תיתכן העלאת ריבית נוספת אחת בהמשך השנה. הערכה זו מצביעה על ביטחונו של הפד אשר יוכל להמשיך במאבק לריסון האינפלציה, תוך שמירת היציבות במערכת הפיננסית שעמדה למבחן לאחר קריסת בנק SVB ואחריה סגירת בנק סיגניצ'ר . הפעולות הנחושות שנקט הפד, שכללו אספקת נזילות לבנקים וערבות לפיקדונות המשקיעים, והעלאת הריבית המתונה, שידרו מסר מרגיע לשווקים.

חג עצמאות 75 שמח