סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס, משבר עולמי, שביתה בנמלים, חג פסח שמח

חדשות וריטס, משבר עולמי, שביתה בנמלים, חג פסח שמח

אנו עוברים יחד תקופה קשה, משבר עולמי בכול שרשרת האספקה , חוסר חומרי גלם, סגירת מפעלים, שביתות בנמלים, חוסר באניות מטען, חוסר בעובדים ועליות מחיר קיצוניות .
11.04.22 / 01:23
חדשות וריטס, משבר עולמי, שביתה בנמלים, חג פסח שמח
11.04.22
חדשות וריטס, משבר עולמי, שביתה בנמלים, חג פסח שמח

אנו עוברים יחד תקופה קשה, משבר עולמי בכול שרשרת האספקה , חוסר חומרי גלם, סגירת מפעלים, שביתות בנמלים, חוסר באניות מטען, חוסר בעובדים ועליות מחיר קיצוניות .

בתקווה שנעבור משבר זה בחוזק כלכלי ובהצלחה, משפחת וריטס מאחלת לכם מכל הלב, חג פסח שמח מלא אור ובאהבה בריאות ואושר, מאחלים לכם חופשת אביב שמחה.

השביתה בנמלים – עשרות אוניות ממתינות מחוץ לנמלים לפריקה, משרד התחבורה החליט להעביר את פריקת הנמלים לרציפים החדשים והריקים בנמלי אשדוד וחיפה, כתוצאה מכך עובדי הנמל פרצו בשביתה שההחלטה בוצעה חד צדדית בהתעלמות מהעובדים.צעד חשוב לפתרון בהתמודדות עם הלחץ בנמלים אישרה הממשלה הקצאת רציפים נוספים לפריקה לתקופה זמנית של שנתיים או עד למועד הקטנת הצפיפות - המוקדם בינהם, 

בית הדין הארצי לעבודה הוציא צו מניעה נגד השביתה בנמלים, על פי הצו, לעובדי כל הנמלים, חנ״י וחברות התעבורה אסור לשבות, לשבש הליכי עבודה או את העבודה בנמלים בכל אופן שהוא, עד שיתקבל פסק דין בהליך המאוחד או עד כל הכרעה אחרת

סגר 26 מיליון איש בשנחאי – הנמל הגדול בעולם מושבת , נראה שממשלת סין מאבדת שליטה לאור זינוק במספר מקרי הקורונה שהוא בשיא מתחילת המגפה בסין, הגבלות בהשלכות קשות על סגר כללי שמביא את כלכלת סין בסכנה שעלולה לגרור את כלכלת העולם. המשך הסגר יגרום לפגיעה בשרשרת האספקה והמשך עליות מחיר.

שינוי משמעותי הפחתת מיסים

להלן הוראות שעה לשינוי שיעור המס  לחץ כאן

רהיטים:          מק"ח מספר 2009 – לחץ כאן

מוצרי טקסטיל : מק"ח מספר 2008 – לחץ כאן 

צוות העובדים בקבוצת וריטס לשירותכם להבהרות נוספות

מצב המשק

ישראל – לאחר 3 שנים הריבית עולה והיא תעמוד על 0.35% , תחזיות בנק ישראל הן לשיעור אינפלציה 3.6% בשנת 2022 ולשיעור ריבית של 1.5% בעוד שנה. שיא בכל הזמנים היצוא הישראלי עמד על 143 מיליארד דולר בשנת 2021, יצוא התוכנה צמח בשיעור של 26% ומהווה את הענף המוביל ביצוא הישראלי של 27% מכלל היצוא. מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר 2022 עלה בכ 0.7%- ובכך הציב את שיעור האינפלציה בקצב שנתי בעלייה של כ 3.5%- , הרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2009 . ע"פ נתוני האוצר, הגירעון הממשלתי ירד בסוף חודש פברואר לרמה של כ 2.2%- מהתוצר, ולראשונה מזה 15 שנה נרשם באותו החודש עודף תקציבי שהסתכם בכ 4- מיליארד ₪ .הירידה מוסברת בעיקר מעלייה בתקבולי המיסים. באוצר שוק לים ליישם תכנית חדשה להורדת מחירי הנדל"ן. בין הצעדים ששוקל האוצר, הקלה בבירוקרטיה ליזמים והעלאת מס הרכישה על דירה רביעית ומעלה. התכנית עדיין לא אושרה סופית, ורוב הצעדים שבה דורשים חקיקה ולכן צפוי לעבור זמן מה עד שתאושר.

אירופההתלות הגבוהה של מדינות אירופה בגז הרוסי הביאה אותן לחשוב על מציאת מקורות חלופיים, כולל הצגת תכנית "גמילה" מהגז, הדלק והפחם הרוסים. גרמניה, הכלכלה הגדולה באיחוד האירופי, חותמת בימים אלה על עסקאות עם מדינות לאספקת גז. הלחצים האינפלציוניים הגבוהים כשעמדו בחודש פברואר 2022 ברמה של כ 5.9%- בקצב שנתי, וע"פ הערכות הראשוניות האינפלציה עתידה לקבוע שיא חדש במדד חודש מרץ שעלולה להגיע עד לרמה של 7.5% בקצב שנתי. הבנק המרכזי של בריטניה, 0.75% ,BOE -

ארה"ב -האינפלציה זינקה לרמתה הגבוהה ביותר מאז 1981, הדולר התחזק לשיא של כמעט שנתיים מול המטבעות המרכזיים בעולם, הבנק המרכזי בארה"ב העלה את הריבית לראשונה מאז שנת 2018 , לרמה של 0.25%-0.5% . זאת על אף הערכות שהעלאת הריבית תידחה מעט בשל הלחימה באוקראינה. הצפי עומד כעת על 3-5 העלאות ריבית עד לשנה הבאה, כאשר מדינות נוספות, וביניהן ישראל, יחלו גם כן בתהליך של העלאת ריבית בעקבות ארה"ב. רמות האינפלציה טיפסו בחודש פברואר עד לרמה של בקצב שנתי, הרמה הגבוהה ביותר ב 40- שנים האחרונות.

סין  - בשל התפשטות גבוהה מאוד של נגיף הקורונה בעיר שנגחאי וכחלק מתוכנית הממשלה הסינית עבור עצירת התפשטות המגפה , הובילו לסגירה של העיר "שנגחאי "החודש, עיר המהווה כ 20% מהסחר חוץ של סין, והייתה אחראית לכ 3.8%- מצמיחה מהתמ"ג של סין בשנת 2021 , המשך הסגרים על העיר עלול להביא למכה קשה לכלכלה הסינית ולהרחיקה מיעד הצמיחה 5.5% שהציבה.

לחצו לקישור : לכל החדשות העדכניות 

חג פסח שמח ומהנה 

משה יחזקאל Cplm

יו"ר קבוצת וריטס 

moshey@veritas.co.il

          

.