סמן V וריטס והמשלוח בדרך

הגבלות הקורונה בסין הובילו לעליית מחירי ההובלה האווירית

הגבלות הקורונה בסין הובילו לעליית מחירי ההובלה האווירית

ניתוח מדדי פרייטוס מעלה כי נרשמה ירידה קלה בתעריפי ההובלה הימית מסין לאירופה, ככל הנראה עקב ירידת הביקושים ביבשת שחלקים ממנה סובלים ממלחמת אוקראינה – רוסיה. ההגבלות בשנחאי ושנזן הובילו לעלייה של כ-40% בתעריפי ההובלה האווירית
24.03.22 / 08:06
הגבלות הקורונה בסין הובילו לעליית מחירי ההובלה האווירית
24.03.22
הגבלות הקורונה בסין הובילו לעליית מחירי ההובלה האווירית

נמלי שנזן נותרו פתוחים במהלך הסגר האחרון שהוטל על המחוז – סגר שהוסר בתחילת השבוע. למרות ירידה מסוימת בפריון הנמל ועלייה בעומס, ההשפעה על ההובלה הימית ​​לא חריפה כמו השיבושים שנצפו במהלך התפרצות נגיף הקורונה ביאנטיאן במאי האחרון.

 

תעריפי ההובלה בין אסיה וצפון אירופה ירדו בשיעור של 6% מתחילת הסגר ובשיעור של 13% מתחילת ינואר – לסך של 12,564 דולר ל-FEU – הרמה הנמוכה ביותר מאז יולי אשתקד, ככל הנראה עקב הירידה בביקושים מאירופה. גם תעריפי ההובלה בסחר הטרנס-פסיפי ירדו מעט, אך הם עדיין נעים סביב ה-15,000 $/FEU – אותו תעריף בו הם נמצאים בה מאז סוף עונת השיא בנובמבר.

 

על פי ניתוח האנליסטים של פרייטוס, הצניחה הזמנית ביצוא עקב סגירת מפעלים עשויה להסביר את ההוזלה הקלה בתעריפים, אבל כל הסימנים מצביעים על המשך גידול בהיקפים ובתעריפים בחודשים הקרובים, - חלקם מונעים על ידי יבואנים שמושכים ביקושים מעונת הקיץ קדימה בציפייה לעיכובים בקיץ ולשביתה אפשרית בנמלי החוף המערבי.

 

ככל שההתפרצות בשנגחאי ממשיכה להתפתח, היא - יחד עם עלויות מוגברות וקיבולת מוגבלת שנגרמה על ידי איסורים במרחב האווירי - גם ממשיכה להפעיל לחץ על תעריפי המטען האווירי. מדד Freightos Air (FAX) שנגחאי לצפון אירופה טיפסו ב-4% ל-8.66$ לק"ג בשבוע שעבר, עלייה של 39% בהשוואה לסוף פברואר.

 

תעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המערבי של ארה״ב (FBX01 Daily) ירדו ב-2% ועומדים על $15,908/FEU. תעריף זה גבוה ב-170% מהתקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה לחוף המזרחי (FBX03 Daily) עלו ב-1% ל-$17,318/FEU, והם גבוהים ב-200% מהמחירים בשבוע המקביל אשתקד.

 

על פי ניתוח פרייטוס, התפרצויות נגיף הקורונה בשנחאי ובשנזן גרמו להגבלות על טיסות נוסעים כמו גם ירידה בקיבולת ועלויות דלק גבוהות יותר שנגרמו כתוצאה מהמלחמה באוקראינה ממשיכות להעלות את תעריפי המטען בשנחאי. מדד Freightos Air (FAX) שנגחאי לצפון אירופה טיפס ב-4% ל-8.66$ לק״ג בשבוע שעבר, עלייה של 39% בהשוואה לסוף פברואר.

 

נראה כי האינפלציה שנגרמה עקב עליית מחירי הנפט והחמירה בעקבות המלחמה באוקראינה מעכבת את הביקוש האירופי לייבוא.