סמן V וריטס והמשלוח בדרך

סין: הסגר בשנחאי פוגע בשרשרת האספקה העולמית

סין: הסגר בשנחאי פוגע בשרשרת האספקה העולמית

בעוד חברת הנמל SIPG מתעקשת כי הפעילות נמשכת כרגיל וכי זמני העגינה כיום טובים יותר מהזמן הממוצע שנרשם לאורך 2021, ברור כי קיבולת ההובלה נחתכה מאוד במהלך השבוע האחרון של הסגר. הצבא הסיני בפרויקט בדיקות המוני של 26 מיליון התושבים בעיר
05.04.22 / 16:50
סין: הסגר בשנחאי פוגע בשרשרת האספקה העולמית
05.04.22
סין: הסגר בשנחאי פוגע בשרשרת האספקה העולמית

שלושה ימים של בדיקות המוניות שיתפרשו ברחבי שנחאי ויכסו את כל 26 מיליון התושבים שלה – לשם הפרויקט הענק הזה גויס הצבא הסיני. הרשויות בעיר המרכזית סירבו לומר מתי הסגר של העיר יסתיים בעוד הקהילה הלוגיסטית העולמית נואשת לחדשות עדכניות משנחאי.

 

סוכנות הייעוץ הימי Sea-Intelligence כתבה בדוח השבועי שלה כי ״המצב בסין דומה לחור שחור של מידע - ככל הנראה בגלל שהתנאים בפועל בשטח נתונים להרבה בלבול וחוסר ודאות״.

 

שיא של 9,000 מקרי קורונה נוספים התגלו בשנחאי ביום ראשון האחרון, ובעוד הנמל מתעקש שהפעילות נמשכת כרגיל, ברור כי קיבולת ההובלה נחתכה מאוד במהלך השבוע האחרון של הסגר.

 

יתר על כן, תת-סוג חדש של גרסת האומיקרון דווח בסוף השבוע בשוז׳ו, 80 ק״מ משנחאי, מה שהוסיף לדאגה שאסטרטגיית ״אפס סובלנות״ של סין כלפי הקורונה אינה מקרבת את האומה המאוכלסת ביותר בעולם ליציאה מהמגפה שאורכת כבר שנתיים.

 

חברת ייעוץ הספנות Drewry ציינה כי ״המצב בסין דומה יותר למה שקרה בתחילת המגיפה, לפיו השבתת פעילות או סגירת מפעלים כפו הפסקה בשרשרת האספקה״.

 

״אלה חדשות רעות עבור חברות הספנות שכן הם חונקים את היצע הסחורות ומפחיתים בכוח את הביקוש לשירותים שלהם״, הצהירה Drewry.

 

חברת SIPG, המפעילה את נמל שנחאי, ביקשה אתמול לצמצם את החששות מהעומס הגובר בנמל, בטענה כי זמני העגינה כיום טובים יותר מהזמן הממוצע שנרשם לאורך 2021.

 

יחד עם זאת, ספקי לוגיסטיקה ומובילים ציינו שוב ושוב כי הבעיה האמיתית נעוצה בהיעדר קיבולת הובלה יבשתית.

 

חברת מארסק הודיעה בעדכון ללקוחותיה כי ״מצב התחבורה היבשתי הכולל נתון לשינויים. שירות הובלות עדיין זמין בנמלים הראשיים של סין ובערים סמוכות, זאת בהנחה שהנהגים מספקים דוח שלילי של בדיקת חומצת גרעין (NAT) המבוקש על ידי הממשלה המקומית. באופן ספציפי, אנו צופים שהיעילות של שירות ההובלות של מארסק מ/אל שנחאי תושפע עוד יותר עקב הסגר בשנחאי״.