סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מועצת המובילים מאיימת: נשבית ענפים במשק עוד לפני החג

מועצת המובילים מאיימת: נשבית ענפים במשק עוד לפני החג

דורשים כי הממשלה תפחית את מס הבלו על הסולר, אשר מהווה למעלה מ-60% ממחיר הסולר לתחבורה. בעלי חברות ההובלה דורשים לקיים מחאה קיצונית למרות הפגיעה המסתמנת בלקוחות ובשירותים חיוניים כגון הובלת סחורות ביבוא ויצוא מהנמלים
05.04.22 / 16:51
מועצת המובילים מאיימת: נשבית ענפים במשק עוד לפני החג
05.04.22
מועצת המובילים מאיימת: נשבית ענפים במשק עוד לפני החג

אתמול התקיים כנס חירום אשר אורגן על ידי מועצת המובילים בנושא משבר מחירי הסולר לתחבורה. בכנס השתתף נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ, ראול סרוגו, אשר הביע הזדהות מוחלטת עם מאבק חברות ההובלה.

 

בדיון סוער, המשתתפים תיארו מציאות קשה של עלייה בתשומות ההובלה בהיקף של למעלה מ-60% בסעיף הסולר מאז ינואר 2021.

 

בכנס עלו טענות כנגד שרת התחבורה כאחראית על משק ההובלה שאיננה נוקפת אצבע בנושא משבר הסולר שלו השפעה ישירה על תפקוד הנמלים שבאחריותה.

 

בעלי חברות ההובלה דרשו מהנהלת המועצה להכין תכנית מהירה להתמודדות עם המצב בדגש על הדרישה לאלץ את הממשלה להפחית את מס הבלו על הסולר, אשר מהווה למעלה מ-60% ממחיר הסולר לתחבורה.

 

בנוסף דרשו בעלי החברות לקיים מחאה קיצונית למרות הפגיעה בלקוחות ובשירותים חיוניים כמו הובלת חלב שאיננה יכולה להיפסק אף לא ליום אחד, מזון לבעלי חיים, דלק וסחורות ביצוא וביבוא מהנמלים.

 

מטה המאבק שהתכנס בתום הישיבה, החליט על מדרג של ענפים אשר יושבתו, כאשר הודעות יועברו בהתאם ללקוחות ולארגונים הכלכליים.

 

בתום הכינוס התקיים דיון טלפוני בין יו״ר המועצה גבי בן הרוש, מנכ״ל המועצה דוד כוכבא ומנכ״ל רשות המסים ערן יעקוב. בדיון העלו נציגי המועצה את הדרישה לקיים דיון מהיר בעניין הפחתת הבלו ״כתרופת״ חירום למשבר מחירי הנפט בעולם.

 

תגובתו של יעקב היתה כי בימים אלה מחירי הנפט במגמת ירידה ועל כן לדעתו יש להמתין ולבחון את המשך המגמה בתקווה לירידה משמעותית אשר תייתר התערבות ממשלתית.

 

ממועצת המובילים נמסר כי ״לענף ההובלה אין זמן לבחינת מגמות ועוד לפני החג אנחנו מתכננים השבתות של ענפים במשק בהתאם לתכנית עבודה של מטה המאבק״.