סמן V וריטס והמשלוח בדרך

לין: רשות התחרות מתעסקת בשקיקי תה במקום בנמלים ובמונופולים

לין: רשות התחרות מתעסקת בשקיקי תה במקום בנמלים ובמונופולים

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס ״בוחרים כלכלה״: ״מערכת המסים מכבידה ומסרבלת. מערכת המסים היא מאיצת אינפלציה ויוקר המחייה״. שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי: ייצבנו את המערכת הכלכלית בישראל. לא היו תוכניות עבודה כי לא היה תקציב
26.10.22 / 08:10
לין: רשות התחרות מתעסקת בשקיקי תה במקום בנמלים ובמונופולים
26.10.22
לין: רשות התחרות מתעסקת בשקיקי תה במקום בנמלים ובמונופולים

״רשות התחרות מתעסקת בשקיקי תה במקום לעסוק בנושאים אמיתיים שהם כוחם של המונופולים ותפוקת נמלי הים שבשעריהם נכנס הרוב המוחלט של היבוא לישראל״

 

אתמול (א׳) התקיים במלון דן פנורמה בתל אביב כנס ״בוחרים כלכלה״ של איגוד לשכות המסחר, בהשתתפות נציגי המפלגות. הכנס עסק במדיניות הכלכלית של המפלגות לקראת הבחירות הקרובות ונערך בהשתתפות נציגי המפלגות השונות ובהנחיית עמליה דואק, מגישה וכתבת של חדשות 12.

 

את הכנס פתחה שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, ממפלגת יש עתיד, שהציגה את הישגי הרפורמה ביבוא שקודמה בזמן כהונתה ואמרה: ״ייצבנו את המערכת הכלכלית בישראל. לא היו תוכניות עבודה כי לא היה תקציב. היינו צריכים לצמצם פערים ולהכין תשתית קדימה״.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו״ד אוריאל לין הודה לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי על דבריה בפתיחת הכנס, ובהמשך אמר: ״אני רוצה להציג 7 צעדים על מנת להזניק את הנשק. אני יכול למנות גם 100 צעדים ובחרתי להציע רק 7 צעדים שאני בטוח שמקובלים על כולם. שיהיה ברור לכולם - הצמיחה תגיע מהמגזר העסקי. העתיד של ישראל הוא המגזר העסקי. המגזר הציבורי צריך לדעת שהוא משרת את המגזר העסקי, הם לא עושים לנו טובה, את זה צריך להחדיר לתודעת המגזר העסקי. מערכת המיסים מכבידה ומסרבלת. מערכת המיסים היא מאיצת אינפלציה ויוקר המחייה. רשות התחרות מתעסקת בשקיקי תה במקום לעסוק בנושאים אמיתיים. כוחם של המונופולים. תפוקת נמלי הים שבשעריהם נכנס רוב מוחלט של היבוא לישראל. עודף הרגולציה זו מחלה ממאירה של המשק. חייבים להוריד את נטל הרגולציה מיידית. זה לא אני אומר, זו החלטת ממשלה מ-2014 שהחליטה להוריד את נטל הרגולציה ב-25%, זה עדיין לא קרה. רשות רגולטורית גוזלת את הזכות של בעלי עסקים על הסחורה שלהם. עקב זאת שיש לנו כל הזמן חילופי שלטון. כנסת שלא מצליחה לייצר יציבות שלטונית. ניתן לתקן את השיטה הדמוקרטית. לא ניתן להסכים עם ׳המותרות׳ הללו. צעדים כלכליים ואחרים שמובלים על ידי הקואליציה לא מתקדמים בגלל האופוזיציה, צריך לשלב ידיים כדי להזניק את המשק קדימה״.

 

לזימי: אם זה היה תלוי בי שכר המינימום היה עולה ב-40 אחוז

 

שר החקלאות, עודד פורר, מישראל ביתנו אמר: ״אין תחליף לשוק פתוח וחופשי. זה מוריד מחירים ומאפשר לעסקים לצמוח. איפה שהמדינה לא מתערבת אנו רואים שהענף צומח. ראינו את זה בהייטק ונראה את זה גם בחקלאות. אם אני כל הזמן מגן על המשק וסוגר אותו, אני הופך אותו למנוון״.

 

לאחר הפסקה קצרה, עלתה לשאת דברים ח״כ נעמה לזימי (העבודה), חברת ועדת הכספים והועדה לקידום מעמד האישה בכנסת. לזימי ציינה: "משבר הדיור לא מנוהל, למרות שהוא אמור להיות המשבר הכי מנוהל; השכר הקיים אינו תואם את המציאות הכלכלית. אם זה היה תלוי בי הייתי מעלה את שכר המינימום ב-40 אחוז; משרד האוצר היה חסם בכל סוגיה כלכלית חברתית״.

 

יו״ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח״כ מיכאל ביטון מהמחנה הממלכתי: ״גם בכלכלה אין רק ימין ושמאל; אנחנו רחוקים שנות אור משוק חופשי בישראל, בין היתר, כי שלושה בנקים מחזיקים את רוב נתח השוק״.

 

בכנס ״בוחרים כלכלה״ של איגוד לשכות המסחר, התבקשו נבחרי הציבור לענות על השאלות הנוגעות למצבה הכלכלי של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל לקראת הבחירות, ביניהן: כיצד תורידו את יוקר המחיה ומהו הצעד הראשון שתעשו כדי להשיג מטרה זאת? כיצד תורידו את מחירי הדיור ותאפשרו לזוגות צעירים לרכוש דירות מגורים בישראל? כיצד תתמודדו עם התגברות עומס הפקקים בתעבורה היבשתית? כיצד תפחיתו את עודף הרגולציה על המגזר העסקי ועל הציבור הרחב? כיצד תשפרו את מערכת החינוך והבריאות? כיצד תצמצמו את העלויות שהמונופולים בבעלות המדינה, כמו נמלי הים, מטילים על המגזר העסקי?

 

בר-לב: יש לאפשר הקמת נמל ושדה תעופה בעזה

 

השר עמר בר-לב חשף אתמול בטוויטר את המצע המדיני של מפלגת העבודה וכתב כי האינטרס הבטחוני של ישראל הוא שתהיה לפלסטינים רווחה. ״אם יהיה להם מה להפסיד יהיה כאן שקט״, כתב בר-לב. ״לכן, אנחנו צריכים לאפשר להקים ברצועת עזה שדה תעופה ונמל מים עמוקים שיכניסו לרצועה מיליארדים לרווחת התושבים.