סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מארסק תרכוש שש אניות מתנול חדשות

מארסק תרכוש שש אניות מתנול חדשות

חברת הספנות הדנית ממשיכה בטרנספורמציה הירוקה עם שש ספינות מכולות גדולות נוספות בעלות קיבולת של 17,000 TEU. עד כה הזמינה החברה 19 אניות מכולה בעלות מנועי דלק כפולים המסוגלים לפעול על מתנול ירוק. 6 אניות יימסרו במהלך 2025
11.10.22 / 07:56
מארסק תרכוש שש אניות מתנול חדשות
11.10.22
מארסק תרכוש שש אניות מתנול חדשות

קבוצת א.פ. מולר מארסק הודיעה אתמול כי היא הזמינה שש אניות מכולות גדולות נוספות שיכולות להפליג על מתנול ירוק. שש האניות ייבנו על ידי יונדאי תעשייה כבדה (HHI) ונן תהיינה בעלות קיבולת נומינלית של כ-17 אלף מכולות TEU. הקיבולת החדשה תחליף קיבולת קיימת בצי מארסק, קרי, החברה תוציא אניות מזהמות משימוש לטובת האניות החדשות ברגע שהן תתקבלנה בחברה.

 

הנרייט האלברג תיגסן, מנכ״לית הצי והמותגים האסטרטגיים במארסק: ״הלקוחות שלנו מבקשים מאיתנו שרשראות אספקה ללא פליטות פחמן, ושש הספינות הללו המסוגלות לפעול על מתנול ירוק יאיצו עוד יותר את המאמצים להציע ללקוחותינו תחבורה נייטרלית מבחינת איכות הסביבה והאקלים. יש צורך בפעולה גלובלית בעשור הזה כדי לעמוד ביעד של הסכם פריז להגביל את ההתחממות הגלובלית לעלייה של 1.5 מעלות צלזיוס״.

 

מארסק קבעה יעד אפס פליטות נטו לשנת 2040 על פני כל העסק וגם קבעה יעדים מוחשיים לטווח הקרוב לשנת 2030 כדי להבטיח התקדמות משמעותית. זה כולל הפחתה של 50% בפליטות לכל מכולה המשונעת בצי הימי של מארסק​​בהשוואה לנתוני שנת 2020 והחברה  פועלת לפי עיקרון של הזמנת ספינות חדשות בלבד שניתן להפעיל על דלק ירוק.

 

עם הזמנת האניות הללו, מארסק מגיעה לסך הזמנות של 19 אניות חדשות בעלות מנועי דלק כפולים המסוגלים לפעול על מתנול ירוק.

 

אומר פאלה לורסן, קצין צי ראשי וטכני במארסק: ״מתנול ירוק הוא פתרון הדלק הירוק הניתן להרחבה הטוב ביותר לעשור זה, ואנו נרגשים לראות כמה בעלי אוניות אחרים בוחרים בדרך זו. זה מוסיף מומנטום נוסף להרחבה המהירה של הזמינות הדרושה כדי להוריד את הפרמיה על מתנול ירוק ולהאיץ את האבולוציה של שילוח נייטרלי לטובת איכות הסביבה והאקלים״.

 

שש ספינות חדשות בנפח 17,000 TEU הפועלות על מתנול אמורות להימסר כולן ב-2025 והן יפליגו תחת דגל דנמרק. שש 17,000 כלי השיט הפועלים על מתנול ירוק יחסכו כ-800,000 טונות של פליטת CO2 מדי שנה. אניות אלה מגיעים לצי כחלק מתוכנית חידוש הצי המתמשך של מארסק ויכולת השינוע שלהן תחליף כמות שווה של קיבולת שתגיע לסוף החיים ותצא מהצי המנוהל של מארסק. כאשר כל 19 כלי השיט בהזמנה ייפרסו ויחליפו כלי שיט ישנים יותר, הם ייצרו חיסכון שנתי בפליטת CO2 של כ-2.3 מיליון טון.

 

עוד חוזרת מארסק על האסטרטגיה שלה לשמור על קיבולת צי בהיקף מקסימלי של 4.3 מיליון TEU, כשילוב של ספינות מנוהלות של מארסק ואניות חכורות.