סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד מנהלי הרכש לחודש מרץ: המשק היצרני שב להתרחבות

מדד מנהלי הרכש לחודש מרץ: המשק היצרני שב להתרחבות

בחודש מרץ רכיב הביקושים המקומיים ורכיב תפוקות הייצור ממשיכים להימצא בהתרחבות, וזאת בעוד רכיבי התעסוקה והביקושים ליצוא ממשיכים גם החודש להימצא בהתכווצות
18.04.24 / 16:31
   מדד מנהלי הרכש לחודש מרץ: המשק היצרני שב להתרחבות
18.04.24
מדד מנהלי הרכש לחודש מרץ: המשק היצרני שב להתרחבות

מדד מנהלי הרכש לחודש מרץ מגלה כי במדד מנהלי הרכש בישראל חל החודש שוב שינוי כיוון ולאחר חודש אחד בלבד בהתרחבות חצה המדד את קו 50% המבדיל בין התרחבות להתכווצות ועבר להתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על 51% לעומת ערך של 49.1% שנמדד בחודש הקודם (סדרת נתונים מנוכה עונתיות), עלייה קלה של 1.9%. 

 

החודש רכיב הביקושים המקומיים ורכיב תפוקות הייצור ממשיכים להימצא בהתרחבות, וזאת בעוד רכיבי התעסוקה והביקושים ליצוא ממשיכים גם החודש להימצא בהתכווצות. החודש רכיב מחירי חומרי הגלם ממשיך להימצא במגמת התרחבות. החודש רכיב מלאי חומרי גלם עבר להתרחבות בעוד יתר רכיבי המלאי ממשיכים להימצא בהתכווצות, כמו גם רכיבי זמני האספקה. 

 

רכיב תפוקות הייצור ממשיך זה החודש העשירי ברציפות להימצא במגמת התרחבות והחודש אף נצפתה התעצמות קלה בעוצמה של ההתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על 58.5% לעומת ערך של 55.6% שנמדד בחודש הקודם, עלייה של 2.9%. המשיבים לסקר מייחסים את המשך ההתרחבות ברכיב זה למגוון סיבות ובעיקר לרמת הביקושים, לעונתיות ולמהלכי התייעלות

 

רכיב ההזמנות המקומיות ממשיך זה החודש החמישי ברציפות להימצא במגמת התרחבות והחודש אף נצפתה ברכיב זה התעצמות משמעותית בעוצמה של ההתרחבות. הערך שנמדד החודש עומד על 57.5% לעומת ערך של 52.9% שנמדד בחודש הקודם, עלייה של 4.6%. המשיבים לסקר מייחסים את המשך ההתרחבות ברכיב זה למספר סיבות ובעיקר לרמת הביקושים, לעונתיות ולמהלכי התייעלות

 

רכיב כמות הרכישות למלאי ממשיך זה החודש השתיים עשר ברציפות להימצא במגמת התכווצות אם כי החודש נצפתה ברכיב זה התמתנות בעוצמה של ההתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 42.5% לעומת ערך של 41.5% שנמדד בחודש שעבר, עלייה של 1%. המשיבים לסקר מייחסים את המשך מגמת ההתכווצות ברכיב זה ובאופן מובהק לעונתיות.

 

רכיב זמני האספקה מחו״ל ממשיך זה החודש החמישים ושבעה ברציפות להימצא במגמת התכווצות אם כי החודש נצפתה ברכיב זה התמתנות בעוצמה של ההתכווצות. הערך שנמדד החודש עומד על 40.5% לעומת ערך של 38.4% שנמדד בחודש הקודם, עליה של 2.1%. המשמעות של רכיב זמני אספקה מחו״ל הממשיך להימצא בהתכווצות הינה כי נמשכת ההתארכות בזמני האספקה מחו״ל.

 

ברכיב רמות המלאי של חומרי גלם חל החודש שוב שינוי כיוון ולאחר חודש אחד בלבד בהתכווצות שב רכיב זה וחצה את קו 50% המפריד בין התרחבות להתכווצות ושב להתרחבות. הערך שנמדד ברכיב זה עומד החודש על 51.9% לעומת ערך של 49.8% שנמדד בחודש הקודם, עלייה של 2.1%. המשיבים לסקר מייחסים את שינוי הכיוון ברכיב זה והחזרה להתרחבות בעיקר לרמת הביקושים ולמדיניות מלאי של הפירמות.