סמן V וריטס והמשלוח בדרך

החות'ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים

החות'ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים

הביטחון העצמי של המורדים החות׳ים רק גובר עם שקיעתה במצולות של אניית הצובר Rubymar ומתעקשים כעת שכל האניות הנכנסות למים הטריטוריאליים שלהם ידרשו לקבל אישור
05.03.24 / 16:24
החות'ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים
05.03.24
החות'ים מעלים הילוך. ידרשו אישור מעבר במים הטריטוריאליים

אניות ידרשו לקבל אישור מעבר מהרשות הימית שבשליטת החות'ים בתימן לפני כניסתן למימי תימן, טען אתמול שר התקשורת החות'י, מיספר אל-נומאיר. מימי תימן משתרעים באמצע הדרך על פני מיצר באב אל-מנדב, אחד מנקודות המעבר הימיות החשובות.

 

במקביל, קיים חשש לאסון אקולוגי בים האדום לאחר טביעת אנית הצובר Rubymar בסוף השבוע, שהובילה 21,000 טונות של דשן, שנפגעה על ידי טילי החות'ים ב-18 בפברואר. על פי נתונים עדכניים של מכון המחקר Clarksons Research, למשל, מראים כי תנועת האניות במעבר בתעלת סואץ בשבוע שעבר עמדו על כ-60% מתחת לממוצע היומי של 2023.

 

נציין שבסוף השבוע יירטה משחתת איטלקית מל"ט חות'י, והמיליציה התימנית הזהירה שספינות איטלקיות יהפכו למטרות. ואכן, ארגון הטרור קיים אתמול את ההבטחה הזו, תוך ירי שני טילים לעבר אנית המכולות MSC Sky II.

 

"הפעולות מסלימות ונמשכות בים האדום והערבי, במפרץ עדן ובבאב אל-מנדב, עד שתיפסק התוקפנות והסרת המצור על העם הפלסטיני ברצועת עזה", נכתב בהצהרה של המיליציה החות'ית. אתמול.
יותר מ-60 ספינות הותקפו על ידי החות'ים בחמשת החודשים שחלפו מאז פרוץ המלחמה בין ישראל לחמאס.

 

למרות הניתוב העצום של רוב צי הסוחר העולמי סביב יבשת אפריקה כדי להימנע מהמים המסוכנים במזרח התיכון, נראה ששרשרת האספקה הגלובלית סובלת מתוספת משמעותית בימי ההפלגה.

 

ולמרות שכך, על פי מכון S&P Global עולה כי למעט בריטניה, העיכובים הקשורים לסגירת הים האדום פחות דרמטיים נוכח העובדה ששרשראות האספקה מתמודדות ביעילות עם האתגר באמצעות שייט במסלולים חלופיים.