סמן V וריטס והמשלוח בדרך

גשר יבשתי חדש לשינוע דלקים מנמלי ישראל למפרץ הפרסי

גשר יבשתי חדש לשינוע דלקים מנמלי ישראל למפרץ הפרסי

חברת טראקנט חתמה על הסכם שינוע לדלקים ומוצרים נלווים מהים התיכון לארצות ערב, דרך נמלי ישראל. המדובר בקו ההמשך של הנתיב היבשתי אותו מפעילה החברה בחודשים האחרונים בהצלחה
07.03.24 / 07:48
גשר יבשתי חדש לשינוע דלקים מנמלי ישראל למפרץ הפרסי
07.03.24
גשר יבשתי חדש לשינוע דלקים מנמלי ישראל למפרץ הפרסי

חברת טראקנט משלימה את הנתיב היבשתי למפרץ הפרסי. טראקנט הישראלית וחברה מהמפרץ הפרסי, המתמחה בהובלה, אספקה ואחסון דלקים מזוקקים ומוצרים נלווים, חתמו על הסכם מסגרת לפיו הם יקיימו פיילוט (POC) בשינוע דלקים ומוצרים נלווים מנמלי ישראל, דרך הובלה יבשתית ועד ליעדם במפרץ הפרסי. בכפוף להצלחת הפיילוט, ידונו הצדדים בהסכם מסגרת בלעדי וכולל למשך 5 שנים.

 

על פי הסכם הפיילוט, החברה מהמפרץ הפרסי תשמש כספק בלעדי של שירותים לוגיסטיים, באמצעות פלטפורמת טראקנט, להובלת דלקים מהים התיכון. במהלך הפיילוט ייבחנו יכולות הצדדים בניהול ושינוע דלקים מנמלי הים של ישראל, אל מתקן ייעודי במפרץ הפרסי.

 

עוד נמסר כי הפיילוט והסכם המסגרת, ככל שייחתם ובכפוף להצלחת הפיילוט, יכללו את שירותי פלטפורמת טראקנט המציעה דיגיטציה של הובלת המטענים, מעקב בזמן אמת אחר משאיות ומצב המשלוחים, חישובי פליטות לכל משלוח ועוד.

 

נזכיר כי חברת טראקנט החלה לאחרונה להפעיל קו לשינוע סחורות שמטרתו לעקוף את השיבושים בהובלה ימית בשל מתקפות החות'ים על נתיבי הסחר הימיים. קו זה משמש בעיקר לייבוא מהיר של סחורות מהמזרח הרחוק, דרך נמל ג'אבל עלי באמירויות, אך גם מאפשר לחברות ישראליות לזרז ייצוא של משלוחים דחופים ליעדים במזרח. כאמור, הסכם הפיילוט, והסכם המסגרת שייתכן ויחתם בעקבותיו, מתבססים על קו זה, ויוצרים קו המשך (pick & roll) של הנתיב היבשתי הפועל בחודשים האחרונים בהצלחה

 

עוד נמסר כי, בכפוף להצלחת הפיילוט, צפוי להיחתם הסכם מסגרת שיכלול בלעדיות והספקה בהיקף של כ- 34 אלף טון בחודש ובהיקף כולל של כ- 2 מיליון טון דלקים במהלך תקופה של 5 שנים. על פי הערכת החברה, מדובר על הובלה יבשתית בכ- 800 מיכליות דלק בחודש.  כמו כן, הצדדים יבחנו את אפשרות ההשקעה של השותף העסקי בטראקנט או כל צורה אחרת של שיתוף פעולה בין הצדדים.

 

חנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט אמר הבוקר: "לאור הצלחת הקו היבשתי שאנו מפעילים בין המפרץ הפרסי לנמלי ישראל בחודשים האחרונים, הנותן מענה לסחורות המבקשות אלטרנטיבה מהירה ובטוחה לנתיבי השיט המאויימים על ידי החות'ים, אני שמח לבשר על הסכם פיילוט ראשון מסוגו, לבחינת התכנות להעברת כמויות גדולות של דלק ומוצריו הנלווים מהכיוון ההפוך: מהים התיכון, דרך נמלי ישראל וממנה לארצות ערב והמפרץ הפרסי״.

 

פרידמן הוסיף: ״מדובר בהשלמת הנתיב המעגלי, שתאפשר את שילובה של המערכת של טראקנט, המתמחה בהתאמת מטענים למובילים ריקים. אנו גאים להמשיך ולהוביל את מהפכת שילוח האקספרס שמכוונת להפוך את ישראל לצומת מרכזי לסחר בינלאומי".