סמן V וריטס והמשלוח בדרך

משרד הכלכלה: בחינת הסכם סחר חופשי בין ישראל ואוסטרליה

משרד הכלכלה: בחינת הסכם סחר חופשי בין ישראל ואוסטרליה

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי שוחחה עם שר המסחר, התיירות וההשקעות של אוסטרליה, דן טהאן: ״סיכמנו לבחון במשותף את הכלים והדרכים לחיזוק קשרי המסחר והשקעות, הגדלת היקף הסחר ועידוד השת״פ הטכנולוגי בין אוסטרליה וישראל״
28.10.21 / 16:12
משרד הכלכלה: בחינת הסכם סחר חופשי בין ישראל ואוסטרליה
28.10.21
משרד הכלכלה: בחינת הסכם סחר חופשי בין ישראל ואוסטרליה

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה במיל׳ אורנה ברביבאי, קיימה אתמול (ד׳) שיחה עם שר המסחר, התיירות וההשקעות האוסטרלי, דן טהאן (Dan Tehan).

השיחה התקיימה על רקע תהליך ביצוע בחינת הכדאיות מצד ישראל ואוסטרליה לכינון הסכם סחר חופשי בין המדינות, ונועדה לבחון דרכים וכלים לחיזוק קשרי המסחר בין ישראל ואוסטרליה. במהלך השיחה סיכמו השניים על שיחות מקדימות כבר בחודש ינואר הקרוב, מתוך רצון לייצר יוזמות חדשות שיהוו מנוף לשיתופי פעולה כלכליים בין שתי המדינות.

במינהל סחר חוץ שבמשרד הכלכלה והתעשייה, האמון על קידום והובלת התהליכים לכינון הסכמי סחר חופשי של ישראל עם מדינות וגושי סחר ברחבי העולם, מעריכים כי הסכם סחר חופשי בין אוסטרליה לישראל עשוי להביא להגדלת היצוא הישראלי לאוסטרליה וכן לגידול בהיקף הסחר בין המדינות.

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: ״אוסטרליה היא ידידה קרובה וותיקה של ישראל – אשר עמדה לצידה גם בימי מבחן - אך הפוטנציאל המסחרי בין המדינות עוד רחוק ממיצוי. שוחחתי עם שר המסחר האוסטרלי וסיכמנו לבחון במשותף את הכלים והדרכים לחיזוק קשרי המסחר והשקעות, הגדלת היקף הסחר ועידוד השת״פ הטכנולוגי בין אוסטרליה וישראל״.

מנהל מינהל סחר חוץ, אוהד כהן: ״אוסטרליה היא שוק משמעותי עבור היצוא הישראלי. הסכם סחר חופשי - באם ייחתם - יוכל לסייע לחברות הישראליות להתחרות בשוק האוסטרלי ולחזק את הקשרים העסקיים בין חברות ותאגידים בשתי המדינות. כחלק מהסיוע לתעשיינים וליצואנים אנו מפעילים נספחות כלכלית בסידני, וזו עומדת לרשותם, ואני קורא לחברות הישראליות לפנות אלינו ולהיעזר בנספחות בבואן לפעול בשוק האוסטרלי״.

יצוא סחורות ושירותים עסקיים לאוסטרליה עמד בשנת 2020 על סך של כ- 736 מיליוני דולרים, והייבוא עמד על כ- 325 מיליוני דולרים, ובסה״כ היקף הסחר עומד על למעלה ממיליארד דולר. הייצוא הישראלי לאוסטרליה - שמרביתו מורכב ממוצרים, תוכנה וטכנולוגיות של תעשיית ההיי-טק והציוד הרפואי - גבוה פי 5 בהשוואה ליבוא מאוסטרליה לארץ. מרבית הייבוא מאוסטרליה לארץ מסתכם בתוצרת חקלאית.

 

מינהל סחר חוץ מעריך כי חלק משמעותי מהיצוא הישראלי לאוסטרליה נעשה דרך מדינות שלישיות וכי היקף הסחר ההדדי בין המדיניות מסתכם בכ-2 מיליארד דולר. בשנה האחרונה, זכו מספר חברות ישראליות במכרזים בהיקפים משמעותיים ומשרד הכלכלה והתעשייה צופה כי הצלחות אלו יבואו לידי ביטוי כבר בשנים הקרובות.