סמן V וריטס והמשלוח בדרך

דובאי אקספו: ישראל, איחוד האמירויות והודו יפעלו בשת״פ להגדלת היקפי הסחר

דובאי אקספו: ישראל, איחוד האמירויות והודו יפעלו בשת״פ להגדלת היקפי הסחר

במסגרת ההכרזה הצדדים צפויים לפעול להידוק הקשרים בין המדינות, כאשר המטרה הינה שיזמי חדשנות ומשקיעים ידונו באופן קבוע כיצד ניתן לקדם שיתופי פעולה עסקיים. הסחר בין הודו לאיחוד האמירויות צפוי לזנק ל-115 מיליארד דולר בתוך חמש שנים
27.10.21 / 15:07
דובאי אקספו: ישראל, איחוד האמירויות והודו יפעלו בשת״פ להגדלת היקפי הסחר
27.10.21
דובאי אקספו: ישראל, איחוד האמירויות והודו יפעלו בשת״פ להגדלת היקפי הסחר

ישראל, איחוד האמירויות והודו הודיעו הבוקר כי יתחילו לפעול יחדיו בכדי להגדיל את היקף הסחר בין שלושת המדינות. כך הוכרז היום (ג׳) בטקס חגיגי במעמד יו״ר מכון היצוא, אדיב ברוך, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, והיועץ הכלכלי הראשי של בנק הפועלים, פרופ׳ ליאו ליידרמן, במסגרת המשלחת העסקית Beyond Business של בנק הפועלים ומכון היצוא לאיחוד האמירויות.

במסגרת ההכרזה שלושת הצדדים צפויים לפעול להידוק הקשרים בין שלושת המדינות, כאשר המטרה הנה שיזמי חדשנות ומשקיעים ידונו באופן קבוע כיצד ניתן לקדם שיתופי פעולה עסקיים, יבחנו השקעות וישקלו הרחבה הדדית של פעילות עסקית קיימת בישראל, הודו ואיחוד האמירויות.

כבר היום סך היקף הסחר בין שלושת המדינות עומד על כ-64 מיליארד דולר כשהסחר בין ישראל להודו, וישראל ואיחוד האמירויות נמוך מאוד ביחס לסחר עצום הממדים בין הודו לאיחוד האמירויות, שעומד כיום על כ-59 מיליארד דולר, כאשר בהודו כבר הצהירו כי השאיפה שלהם היא להקפיץ את הסחר בין שתי המדינות ל- 115 מיליארד דולר בתוך 5 שנים. מכיוון שכיום הסחר בין ישראל להודו עומד על 2.3 מיליארד דולר, ובין ישראל לאיחוד האמירויות על פחות ממיליארד דולר, השאיפה הנה להגדיל את הסחר הישראלי באמצעות חיזוק שיתוף הפעולה בין שלושת המדינות. זאת בעיקר בתחומים בהם ישראל מצטיינת, כגון ציוד אלקטרוני, סייבר, כימיקלים, דשנים, ציוד רפואי, פרמצבטיקה ועוד.

יו״ר מכון היצוא, אדיב ברוך: ״דובאי הפכה להיות גשר מקשר להודו וליתר מדינות המזרח. בזכות הסכמי אברהם, נפתחו הזדמנויות העסקיות עבור התעשייה הישראלית, ההזדמנויות הללו פתחו את הכלכלה הישראלית ואת היכולת לעשות עסקים במדינות המפרץ, בהן נוכחות גדולה של מדינות שונות כמו זו של הודו. לאור מגבלות התנועה בשל הקורונה שחווינו לאחרונה, חשיבות הנוכחות באמירויות גדולה יותר, איחוד האמירויות נהית מקום מרכזי להמשך קידום עסקים במגוון תחומים. מכון היצוא ימשיך לקדם את החברות הישראליות ושמח להוביל שיתופי פעולה בינלאומיים רחבים״.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״אנו גאים להוביל את קידום היחסים בין ישראל, איחוד האמירויות והודו- צעד חשוב שיכול להוביל לפריחה ביחסי הסחר בכל האזור. עם הודו יש לנו כבר יחסים קרובים וחמים מזה שנים ארוכות, וראש ממשלת הודו אף ביקר בישראל פעמים רבות בעבר. עם איחוד האמירויות המצב קצת שונה, שכן עד לפני שנה וקצת, כלל לא היה קשר בין ישראל לאיחוד, וכל קשר מסחרי עם ישראל היה צריך להסתיר. לכן פעלנו רבות בשנה האחרונה בכדי להדק את הקשרים החבריים, הדיפלומטיים והכלכליים בין שתי המדינות וכבר בשנה האחרונה ניתן לראות גידול משמעותי בהיקף הסחר בין ישראל לאיחוד האמירויות.

חתימת הסכם השלום עם האיחוד יצרה גם יצרה בקרב כולנו תקווה אמיתית לעתיד חדש וטוב יותר, ואם נאחד כוחות כולנו עכשיו יחדיו- ישראל שהנה מדינה קטנה אך מעצמה טכנולוגית, איחוד האמירויות שהפכה למרכז סחר גלובאלי מוביל, והודו שהנה אחת הכלכלות המובילות בעולם, נוכל להוציא את המיטב מכל אחת משלושת המדינות וליצור כוח חדש שיוביל אותנו להישגים חדשים ופורצי דרך״.