סמן V וריטס והמשלוח בדרך

משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים

משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים

כתבי ההסמכה יאפשרו תרגול והכנות של מתקני הנמל החדשים וקליטת מכולות ריקות לייצוא במטרה להקל על מצוקת האחסנה בנמלים. נמל המפרץ צפוי לטפל במכולות ריקות בחודש הקרוב ואילו נמל הדרום יוכל להתחיל בטיפול באמצעות מנופי אנייה בימים הקרובים
09.06.21 / 10:40
משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים
09.06.21
משרד התחבורה: נחתמו כתבי ההסמכה של הנמלים החדשים

שרת התחבורה מירי רגב חתמה ביום חמישי האחרון על כתבי הסמכה לביצוע תרגול והכנות של מתקני הנמל החדשים. לקראת תחילת הפעלתם בעוד כחמישה חודשים. ממשרד התחבורה נמסר כי החתימה הינה במסגרת ״מהלך שמובילה השרה רגב לפתרון מצוקת העומסים בנמלים״.

במסגרת התרגול וההכנות, תינתן לנמלים החדשים אפשרות לטעינת מכולות ריקות, במטרה לסייע בפתרון להוצאת מכולות ריקות מהארץ - מכולות שהצטברו בחודשים האחרונים בנמלים בכמויות חריגות. מכולות ריקות אלו יצרו צוואר בקבוק חריג בנמלים, שגרם להתייקרות עלויות הייבוא והייצוא של מכולות לישראל.

נציין כי כתב הסמכה ניתן לתקופה של שלושה חודשים ולאחר מכן ניתן להאריכו בשלושה חודשים נוספים – לתקופה מקסימלית של חצי שנה.

למערכת PORT2PORT נודע כי בעקבות האישורים, נמל המפרץ יהיה מוכן לטפל במכולות ריקות באמצעות מנופי הנמל באמצע חודש יוני – כחודש מהיום, אולם ייתכן כי מועד זה יוקדם במקצת. נמל הדרום יהיה מוכן לטיפול במכולות ריקות כבר בימים הקרובים אולם הדבר יתאפשר רק באמצעות מנופי אנייה Self Sustained.

עוד נודע כי בעקבות הסדר מיוחד עם רשות המסים הנמלים החדשים לא ייגבו את האגרות הכרוכות בטיפול במכולות הריקות, קרי אגרות סוורות, מנגש ואחסנות. יחד עם זאת חנ״י  תיגבה אגרות מעגן ודמי תשתית מחברות הספנות כנהוג.  

ד״ר יורם זבה, נשיא לשכת הספנות הישראלית, ציין כי מדובר בחדשות משמעותיות למגזר הספנות. ״יש לציין את הפעולה המהירה והאפקטיבית של שרי התחבורה והאוצר. יש לתת תודה מיוחדת למנהל רשות המסים ערן יעקב וכמובן לכל העוסקים במלאכה במשרדי התחבורה והאוצר שעשו עבודה מהירה, יעילה ואפקטיבית שהגיעה לידי פתרון, בהם מנהל רספ״ן יגאל מאור, ושלמה ברימן מחנ״י״.

נמל המפרץ בחיפה ונמל הדרום באשדוד יתחילו לפעול באופן מלא בעוד כחמישה חודשים ופעילותם צפויה להקל על מצוקת הצפיפות בנמלים ומחירי ההובלה. עם הפעלתם של הנמלים החדשים, תתווספנה תשתיות חיוניות לסחר הישראלי ותיווצר תחרות בענף הנמלים שתביא להתייעלות ושיפור משמעותי של השירות לצרכני הנמלים.