סמן V וריטס והמשלוח בדרך

משרד הכלכלה: 53 מיליון שקל לשילוב עובדים מהפריפריה

משרד הכלכלה: 53 מיליון שקל לשילוב עובדים מהפריפריה

משרד הכלכלה והתעשייה מקצה 53 מיליון שקל לעידוד מעסיקים לשלב בשוק העבודה עובדות ועובדים מהפריפריה, בדגש על המגזר הערבי
26.04.21 / 16:52
משרד הכלכלה: 53 מיליון שקל לשילוב עובדים מהפריפריה
26.04.21
משרד הכלכלה: 53 מיליון שקל לשילוב עובדים מהפריפריה

הרשות להשקעות במשרד הכלכלה והתעשייה, מפרסמת 3 מסלולים שיעודדו ויסייעו למעסיקים/ות בקליטת עובדות ועובדים חדשים: שילוב עובדות חדשות מהאוכלוסייה הערבית, תושבות מזרח ירושלים, עובדות ועובדים חדשים מהאוכלוסייה הבדואית בנגב ועובדות ועובדים בשכר גבוה, בפריפריה ובירושלים. הסיוע יינתן בדרך של הקצאה תחרותית. שלוש התכניות החדשות הינן חלק מ-5 מסלולי תעסוקה  בהיקף תקציבי של 125 מיליון שקל שאושרו במסגרת תקציבי הקורונה. 

להלן פירוט המסלולים: מסלול תעסוקה 4.63 נועד לעודד מעסיקים/ות לקלוט עובדות חדשות מהאוכלוסייה הערבית תושבות מזרח ירושלים.

הסיוע יינתן כהשתתפות בעלות שכר העובדות לתקופה של 24 חדשים. שיעור הסיוע יעמוד על 30% מעלות שכרה של העובדת (מענק של עד 115,200 שקל למשרה). העסקה של לפחות 2 עובדות חדשות. שכר העובדת לא יפחת משכר המינימום בתוספת כל עלויות המעביד. המקצה פתוח למרבית העסקים וענפי התעסוקה. מועד אחרון להגשת הבקשות – 01.06.2021, המקצה תחרותי.

מסלול תעסוקה 4.64 נועד לעודד מעסיקים/ות לקלוט עובדות ועובדים חדשים מהאוכלוסייה הבדואית בנגב. הסיוע יינתן כהשתתפות בעלות שכר העובדים החדשים ולתקופה של 24 חדשים. שיעור הסיוע יעמוד על  30%-25% מעלות שכרם של העובדים (מענק של עד 115,200 שקל למשרה.( העסקה של לפחות 3 עובדות ועובדים חדשים מהאוכלוסייה הבדואית בנגב. שכר העובד לא יפחת משכר המינימום בתוספת כל עלויות המעביד. המקצה פתוח למרבית העסקים וענפי התעסוקה. מועד אחרון להגשת הבקשות – 01.06.2021, המקצה תחרותי.

מסלול תעסוקה 4.18 אשר עודכן השנה לאור משבר הקורונה, נועד לעודד מעסיקים/ות לקלוט עובדות ועובדים חדשים במשרות איכותיות בשכר גבוה באזורי עדיפות לאומית וירושלים. המסלול מסייע לחברות ומפעלים שמעוניינים להקים, להרחיב או להעתיק את עסקיהם לאזורי עדיפות לאומית או ירושלים, בהעסקת עובדות ועובדים בשכר מעל השכר הממוצע במשק, במטרה ליצור פעילות כלכלית המאפשרת לחברות ולאזורים אלו להתפתח.

הסיוע יינתן כהשתתפות בעלות שכר העובד החדש לתקופה של 24 חדשים. שיעור הסיוע יעמוד על25%  בממוצע מעלות שכרו של העובד (המענק יכול להגיע לעד 180,000 שקל למשרה). מחזור מינימאלי של 15 מיליוני שקל, העסקה של לפחות 15 עובדים חדשים, לפחות 60% מתגוררים באזורי עדיפות לאומית. תמהיל שכר עובדים חדשים: ל-55% ישולם לפחות השכר הממוצע במשק (כ-11 אלפי שקל) בתוספת עלויות מעביד, ל-45% לפחות פי 1.5 מהשכר הממוצע (כ-16 אלפי שקל ועד לתקרה של 30 אלפי שקל) .

מנהל הרשות להשקעות ולפיתוח התעשייה והכלכלה, שלמה אטיאס: ״שילובן של אוכלוסיות ששיעור השתתפותן בתעסוקה נמוך, הינו משימה חברתית כלכלית חשובה. המסלולים להעסקת בדואים מהנגב ונשים ערביות ממזרח ירושלים שפרסמנו לראשונה, פונים למגזרים, שיקבלו, לראשונה, מיקוד מיוחד ונועדו לקדם אוכלוסיות אלו, לשלבן  בתעסוקה ולתת להן הזדמנות שווה בצבירת ניסיון תעסוקתי. בנוסף לשני מסלולים אלו, אנו מפרסמים את מסלול 4.18 שהינו מסלול הדגל של הרשות להשקעות לעידוד תעסוקה איכותית באזורי עדיפות לאומית״.