סמן V וריטס והמשלוח בדרך

בחברת אוורגרין שוקלים להוציא מכולות מהאנייה Ever Given

בחברת אוורגרין שוקלים להוציא מכולות מהאנייה Ever Given

העברת המטען לאנייה אחרת מהווה אתגר ועשוי לדרוש העברת האנייה ממיקומה הנוכחי באגם המים המרים של תעלת סואץ לנמל פורט סעיד הסמוך במצרים
26.04.21 / 16:40
בחברת אוורגרין שוקלים להוציא מכולות מהאנייה Ever Given
26.04.21
בחברת אוורגרין שוקלים להוציא מכולות מהאנייה Ever Given

חברת Evergreen Marine Corp מטייוואן שוקלת להוציא מכולות מהאנייה Ever Given שנמצאת כעת בידי רשות תעלת סואץ לאחר שבית המשפט המצרי תפס את האנייה בהמתנה לקבלת פיצויים עקב חסימת התעלה לשבוע. כך מדווח ה״וול סטריט ג׳ורנל״.

לטענת העיתון, מקור המעורב באירועים ציין בשיחה עימם כי ״הלקוחות שואלים מתי ישלחו את המכולות שלהם לאחר תפיסת האנייה, ומה הסיכויים להעביר את המכולות לאניות  אחרות שימסרו את המטענים ללקוחותיהם, ואנו בודקים את האפשרות הזאת. זה לא יהיה קל, אך ישנן מספר אפשרויות״, אמר המקור. ״ניתן לפרוס אניות ריקות לאיסוף המכולות  וחלק מהמכולות ניתן להעמיס על אניות מכולה אחרות שעוברות באותו מסלול לאירופה״.

ה- Ever Given עלה על שרטון בתעלת סואץ ב- 23 במרץ תוך שהוא סוחב 18,000 TEU עמוסים מאסיה לאירופה. צוותי הצלה שיחררו את הספינה כעבור שישה ימים, אך היא נותרה באזור בתעלה בזמן שרשות תעלת סואץ תובעת פיצויים בגובה 916 מיליון דולר מבעלי האנייה – חברת Shoei Kisen Kaisha.

העברת המטען לאנייה אחרת מהווה אתגר ועשוי לדרוש העברת האנייה ממיקומה הנוכחי באגם המים המרים של תעלת סואץ לנמל פורט סעיד הסמוך במצרים. כל מאמץ להסיר את המטענים יהיה כרוך בסיבוכים רבים בשל התביעות המשפטיות והעמלות סביב הספינה ולקוחות המטען שלה.

נציין כי חברת Shoei Kisen הפעילה השבוע סעיף חוקי בתחום הספנות המכונה ״ממוצע כללי״ General Average הקורא לחברות עם מטען על אנייה במצוקה לחלוק את עלות החזרה לשגרה של  האנייה.