סמן V וריטס והמשלוח בדרך

מדד פרייטוס: יציבות בתעריפי ההובלה, אין סימן לירידה בביקושים

מדד פרייטוס: יציבות בתעריפי ההובלה, אין סימן לירידה בביקושים

אף כי היקפי הייבוא ​​הקמעונאי לארה״ב בחודש ינואר צנחו בכ-6% לעומת השיא שנקבע באוקטובר, הם עדיין גבוהים מאוד בהשוואה להיקף היבוא הנורמלי. תעריפי ההובלה בטרנס-פסיפי גבוהים ב-194% לעומת התקופה המקבילה אשתקד
17.02.21 / 15:02
מדד פרייטוס: יציבות בתעריפי ההובלה, אין סימן לירידה בביקושים
17.02.21
מדד פרייטוס: יציבות בתעריפי ההובלה, אין סימן לירידה בביקושים

ניתוח של מדד פרייטוס השבועי מצביע על יציבות בתעריפי ההובלה מאסיה. התעריפים בנתיבי סין והחוף המערבי של ארה״ב עמדו על 4,440 דולר ל-FEU, עלייה של 194% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בנתיב סין - החוף המזרחי של ארה״ב עמדו על 5,495 דולר ל-FEU, עלייה של 92% לעומת התעריפים בתקופה המקבילה אשתקד.

תעריפי ההובלה הימית ​​נותרו יציבים אך הם גבוהים מאוד בכל נתיבי היצוא המרכזיים מאסיה, וזאת בשבוע האחרון לפני ראש השנה הסיני (CNY).

בנתיבים מאסיה לאירופה, האטה בביקוש ככל הנראה עזרה לשמור על גובה התעריפים בחודש האחרון, לאחר שאלה זינקו ב-265% מסוף אוקטובר ועד אמצע ינואר.

אבל סימנים דומים להקלה בביקושים בנתיב הטרנס-פסיפי אינם נראים באופק. בנתיבים אלו עדיין קיימים מטענים מעוכבים ונמלים עמוסים בצפיפות מביאים לזמני אספקה של תשעה שבועות לעומת 4-5 שבועות בזמנים רגילים.

בשבוע האחרון עודדה הוועדה הפדרלית הימית (FMC) את חברות הספנות להשתמש בנמלים אחרים בחוף המערבי של ארה״ב ולדלג על נמל לונג ביץ׳ העמוס כדי לסייע בהפגת הצפיפות.

אף כי היקפי הייבוא ​​הקמעונאי לארה״ב בחודש ינואר צנחו בכ-6% לעומת השיא שנקבע באוקטובר, הם עדיין גבוהים מאוד בהשוואה להיקף היבוא הנורמלי, כאשר נתונים רשמיים של היקפי היבוא בדצמבר מציגים עלייה של 22% בנפחים.

ובעוד שחודש פברואר שלאחר ראש השנה הסיני הוא בדרך כלל החודש האיטי ביותר בשנה, דיווחים כי יצרנים רבים בסין יישארו פתוחים במהלך החג כדי לעמוד בקצב הביקוש מצביעים על כך שהזינוק יכול להימשך עד פברואר ואף מעבר לכך.