סמן V וריטס והמשלוח בדרך

רון תומר: הסיוע מהאוצר – חמצן תזרימי לעסקים

רון תומר: הסיוע מהאוצר – חמצן תזרימי לעסקים

האוצר הודיע על שורת צעדים חדשים לסיוע תזרימי לעסקים ולעצמאיים. במסגרתם יוענקו הקלות תזרימיות בשווי של למעלה מ-1.3 מיליארד שקל ויינתנו הקלות בהליכים בירוקרטים לעסקים, הקלות בקבלת הלוואות בערבות המדינה וכן הקלות ליצואנים קטנים ובינוניים
25.01.22 / 16:47
רון תומר: הסיוע מהאוצר – חמצן תזרימי לעסקים
25.01.22
רון תומר: הסיוע מהאוצר – חמצן תזרימי לעסקים

במסגרת ההתמודדות עם גל האומיקרון תוך שמירה על משק פעיל, הודיע שר האוצר, אביגדור ליברמן, על שורת צעדים חדשים לסיוע תזרימי לעסקים ולעצמאיים. במסגרת הצעדים יוענקו הקלות תזרימיות בשווי של למעלה מ-1.3 מיליארד שקל ויינתנו הקלות בהליכים בירוקרטים לעסקים, הקלות בקבלת הלוואות בערבות המדינה וכן הקלות לייצואנים קטנים ובינוניים.

 

שר האוצר, אביגדור ליברמן: ״אנחנו בשיאו של הגל הנוכחי ורוצים לאפשר למבודדים, לעצמאים, לעסקים ולענפים שנפגעו לצלוח את התקופה המורכבת עם הסיוע המתאים. למדנו מגלים קודמים שהדבר שפוגע ביותר בכלכלה הוא סגרים ולכן אנחנו נמנעים מהם ושומרים על מגמת צמיחה וירידה באבטלה. חשוב לנו לתת ודאות לעסקים, להעניק סיוע תזרימי משמעותי ולהקל איפה שרק ניתן. נמשיך לעקוב אחר הנתונים, לפעול באחריות ולדאוג שאף אחד לא יופקר״.

 

פירוט הצעדים החדשים:

 

הקלות תזרימיות – בהיקף 1.3 מיליארד ₪:

- מבטלים את השוטף פלוס – תשלום מיידי לספקים: קיצור ימי אשראי עבור ספקים ונותני שירותים המתקשרים עם הממשלה – יקבלו תשלום בגין שירותים באופן מידיי. תוקף ההנחיה: 31 במרץ 2022.

היקף מוערך של 600 מיליון ₪

- מהלך ממוקד להקדמת שחרור החזרים במערכי מע״מ ומס הכנסה.

היקף מוערך של 500 מיליון  ₪

- תשלום מקדמות למוסדות נתמכים בתחום התרבות בהיקף של כ-25% מסכום התמיכות.

היקף מוערך 200 מיליון ₪

 

הרחבת פעילות קרן ההלוואות בערבות המדינה: שינוי תנאי הסף לכניסה למסלול המוגבר, כך שיהיה ניתן לאשר הלוואות במסלול המוגבר על בסיס תחזית בדבר הירידה בהיקף הפעילות. הארכת תקופת ההחזר להלוואות בערבות מדינה מתקופה של 5 שנים לתקופה של 10 שנים. מתן גרייס להלוואות בערבות מדינה: מתן גרייס לתקופה של עד שנה נוספת (ומקסימום שנתיים). גרייס לתקופה של 3 חודשים בהלוואות בערבות מדינה שניתנו בקרן ההלוואות הרגילה (קרן 2016).

 

נשיא התאחדות התעשיינים: ״צעד חשוב לעזרת העסקים בישראל בהתמודדות עם משבר האומיקרון. שמחים ששר האוצר אימץ את המלצותינו״

 

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר מסר בעקבות הודעת שר האוצר על הקלות תזרימיות לעסקים כי ״אנו שמחים ששר האוצר אימץ את מרבית המלצותינו כפי שהוגשו לפני מספר שבועות. זהו צעד חשוב לעזרת העסקים בישראל שבעקבות משבר האומיקרון חווים האטה משמעותית בהכנסותיהם והצעדים הללו יספקו חמצן תזרימי שכה חשוב בעת הזאת. עם סיום המשבר אנו מצפים שהאוצר ימפה את הענפים שנפגעו ממנו ואז יוכלו למקד להם עוד כלי סיוע.

 

״אנו גם מודים על העזרה המסוימת ליצואנים שמתמודדים עם משבר הדולר. יהיה קשה להשאיר כאן תעשייה יצואנית בשערי דולר נוכחיים אבל הצעדים הקיימים מאפשרים גם חמצן ליצואנים. אנו קוראים לבנק ישראל להגביר את רכש הדולרים בהנתן שהשטף מט"ח שנכנס ארצה בזכות הנפקות בחו"ל וגידורים ימשיך ללחות על הדולר ולחזק ללא פרופורציה את השקל. אנו מצפים גם לתגבור צעדי תמיכה בתוכניות עידוד לייצוא באמצעות משרד הכלכלה״.