סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אירופה: צפי לעליית מחירים עם צאת הקיבולת של ABC הרוסית

אירופה: צפי לעליית מחירים עם צאת הקיבולת של ABC הרוסית

האיסור של האיחוד האירופי ובריטניה על כניסת מטוסים רוסיים למרחב האווירי שלהם גרם ל-AirBridgeCargo של קבוצת Volga-Dnepr לפנות את כל המטוסים שלה מאירופה בשלושת הימים האחרונים
02.03.22 / 15:43
אירופה: צפי לעליית מחירים עם צאת הקיבולת של ABC הרוסית
02.03.22
אירופה: צפי לעליית מחירים עם צאת הקיבולת של ABC הרוסית

משלחי מטענים אוויריים בנתיבי אסיה לאירופה צריכים לצפות לעלייה במחירים לאחר שכמות ניכרת של קיבולת יצאה מהשוק. האיסור של האיחוד האירופי ובריטניה על כניסת מטוסים רוסיים למרחב האווירי שלהם גרם ל-AirBridgeCargo של קבוצת Volga-Dnepr לפנות את כל המטוסים שלה מאירופה בשלושת הימים האחרונים.

 

לפחות ארבעה מטוסים יצאו מהאיחוד האירופי אתמול עם כניסת האיסור. לחברת ABC 15 מטוסי 747F, ומטוס 777 אחד בצי שלה – כמות גדולה של קיבולת אווירית, בייחוד בהתחשב בביקושים הקיימים כיום בשוק.

 

המטוסים נמצאים כעת ברוסיה או פועלים ליעדים באסיה, בעיקר בסין, אך אסיה-אירופה היא אזור הפעילות העיקרי שלה. נותר לראות אילו נפחים החברה תוכל לשנע במציאות החדשה בה מוגבלת בתנועה.  

 

גם המטוסים של וולגה-דנפר איירליינס עזבו את האיחוד האירופי, עם AN-124 אחד שיועד להגיע אתמול למרסיי, והוסט לתוניסיה. גם קנדה אסרה גם על חברות תעופה רוסיות להיכנס למרחב האווירי שלה, אך נראה כי AN-124 אחד נמצא בטורונטו, ולא ברור אם הוא יוכל להמריא משטחה.

 

ארה״ב שוקלת איסור על חברות תעופה רוסיות אך טרם יישמה אותו. ל-ABC היו שני מטוסים בארה״ב בסוף השבוע - שניהם המריאו משם כעת.

 

חברות התעופה של האיחוד האירופי המשויכות לוולגה-דנפר - Cargologicair בבריטניה ו-Cargologic Germany - ממשיכות לפעול כרגיל, וכל המטוסים נמצאים כעת באיחוד האירופי או בבריטניה.

 

ההשפעה על השוק צפויה להיות משמעותית. אחד הבכירים בתעשייה אמר: ״אם זה יימשך, יהיה קשה להעריך את ההשלכות על שרשרת האספקה. שרשראות האספקה ​​כל כך שלובות זו בזו, שיש הרבה תופעות לוואי אפשריות״.