סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אל על החלה בהפעלת מטוסי נוסעים לטובת טיסות מטען

אל על החלה בהפעלת מטוסי נוסעים לטובת טיסות מטען

אל על תקצה לפעילות זאת בין 5 ל-10 מטוסים אשר ישמשו להטסת חומרי גלם ומוצרים חיוניים ודחופים למשק כגון תרופות וציוד מיגון. אתמול יצאה טיסת מטען ראשונה של מטוס דרימליינר להודו
22.03.20 / 17:36
אל על החלה בהפעלת מטוסי נוסעים לטובת טיסות מטען
22.03.20
אל על החלה בהפעלת מטוסי נוסעים לטובת טיסות מטען

חברת אל על מסיטה את פעילות מטוסי הנוסעים המושבתים של החברה לטובת פעילות המטען. כידוע לכל, ההיצע המצומצם של טיסות נוסעים מסחריות בשל נגיף הקורונה גרם לצמצום קיבולת המטענים האווירית ביבוא וביצוא הישראלי וכתוצאה מכך חלה עלייה חדה בביקוש לפעילות מטוסי המטען בארץ. 

 

עם זאת, הדרישה לקיבולת מטען לא מוצתה ולמערכת PORT2PORT נודע כי אל על, שנאלצה להשבית טיסות נוסעים רבות בשל הגבלות הטיסה הנוכחיות, הגיבה למצב והחלה להפעיל טיסות מטען במטוסי נוסעים ריקים. על פי הידוע, בחברה החליטו על תגבור פעילותה בתחום המטענים ועל הפעלת מטוסי הדרימליינר שלה לצורכי מטען בלבד, קרי, הפעלתם התפעולית ללא נוסעים ולצרכי מטען בלבד. 

 

אל על תקצה לפעילות זאת בין 5 ל-10 מטוסים והם ישמשו להטסת חומרי גלם ומוצרים חיוניים ודחופים כמו תרופות או ציוד מיגון לצוותים רפואיים.

כפי שנודע למערכת PORT2PORT אל על הוציאה אתמול טיסה של מטוס דרימליינר ייעודי למטען להודו. הטיסה נרכשה על ידי לקוח אחד ויתרת המקום ביבוא וביצוא נמכרה לשוק הישראלי. על פי הידוע, בקשות נוספות נבחנות באל על ויצאו לפועל בימים הקרובים למגוון יעדים. 

נציין כי כושר הנשיאה למטען למטוס דרימליינר ללא נוסעים נע בין 20 ל-50 טון מטען.

נזכיר כי בתחילת השבוע פנו התעשיינים והיבואנים במכתב לשי רינסקי, מנכ״ל משרד הכלכלה, בבקשה להבטיח קיבולת מינימום של מטען אווירי בסחר אל/מ ישראל וזאת לאור ביטולי טיסות הנוסעים (לינק לידיעה). רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, ואמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר, ציינו בפנייתם למנכ״ל משרד הכלכלה כי יש להבטיח תדירות מינימלית ואף הציעו להסב פעילות של מטוסי נוסעים לטיסות מטען.