סמן V וריטס והמשלוח בדרך

אסונות הטבע תורמים לעליית מחירי ההובלה

אסונות הטבע תורמים לעליית מחירי ההובלה

השיבושים האחרונים כמו גם ביקושי השיא המתמשכים, ממשיכים להפעיל לחץ אדיר על תעריפי ההובלה הימית, והמחירים בנתיבים הטרנס-פסיפיים נמצאים כעת בשיאים של 18,346 $ / FEU לחוף המערבי
29.07.21 / 23:56
אסונות הטבע תורמים לעליית מחירי ההובלה
29.07.21
אסונות הטבע תורמים לעליית מחירי ההובלה

טייפון IN-FA, שפקד את מרכז סין בשבוע שעבר, שיבש את הובלת המטענים באוויר, בים וביבשה והוא צפוי להיות מורגש עד אמצע השבוע. סגרים בוויטנאם ממשיכים להשפיע באופן משמעותי על הלוגיסטיקה באזור, גם כשהענף כבר נאבק בעיכובים ובגודש. כאשר עונת השיא נמצאת באופק תעריפי ההובלה ממשיכים לטפס לשיאים חדשים.

 

על פי מדד פרייטוס תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המערבי של ארה״ב הם $ 18,345 / FEU. תעריף זה גבוה ב-566% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. תעריפי ההובלה בין אסיה והחוף המזרחי של ארה״ב הם $ 19,620 / FEU, והם גבוהים ב-487% מהתעריפים בשבוע המקביל אשתקד.

 

לאחר אסונות הטבע שהיכו בקנדה ובאירופה, טייפון אינ-פא (IN-FA) נחת בסוף השבוע שעבר בחוף המרכזי של סין, שיבש את הפעילות בנמלי שנחאי ונינגבו, וגרם לביטול טיסות בשדות תעופה באזור. הפעילות צפויה להתאושש עד אמצע השבוע, אם כי הסערה תאתגר עוד יותר את הענף שכבר נאבק בעיכובים ובגודש.

 

גם הסגרים שהוטלו בווייטנאם לאור התפרצויות מחודשות של נגיף הקורונה במדינה ממשיכים לגרום לבעיות חמורות בלוגיסטיקה באזור.

 

מירנדה צ׳ין, מנהלת פרויקטים בחברת Seabay Logistics, משלחת וספקית שירותים לוגיסטיים בסין, מדווחת כי הפעילות הושפעה באופן משמעותי במובנים רבים החל מ״טיסות מבוטלות, הפלגות ושירותי רכבת, וכלה בקושי למצוא מכולות ריקות וציוד למשאיות, או שלדה, או אפילו לקבל תשובות בדוא״ל מהשותפים הלוגיסטיים שלנו שם״.