סמן V וריטס והמשלוח בדרך

רשות המסים נמנעת מלהתמודד עם העיקר

רשות המסים נמנעת מלהתמודד עם העיקר

נשיא איגוד לשכות המסחר התייחס לפרק המסים בחוק ההסדרים ואמר: ״עולם הערכים השתבש לחלוטין. כשמדובר על הפחתת מכסים גבוהים בחקלאות כנסת ישראל רועשת וגועשת, אך כשמעניקים יתרון מובנה במיסוי לספקי חוץ שומעים קול דממה״
29.07.21 / 18:30
רשות המסים נמנעת מלהתמודד עם העיקר
29.07.21
רשות המסים נמנעת מלהתמודד עם העיקר

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב הבוקר על פרק המסים בחוק ההסדרים, ואמר כי ״הרפורמה במיסוי המוצעת בחוק ההסדרים מקוטעת, עוסקת בדברים שוליים ונמנעת מלהתמודד עם העיקר״.

לדברי לין, אשר כיהן בעבר בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה, ״ניכר בפרק המסים בחוק ההסדרים כי רשות המסים עושה מאמץ גדול מאד ובכל דרך אפשרית בכדי להגדיל את הכנסות המדינה; הטלת מס על כלי פלסטיק חד פעמיים ומשקאות ממותקים, שבוודאי ייקרו את המוצרים העממיים הללו; הרחבת חובת הדיווח של המערכת הפיננסית, מהלך שיכביד מאד את הנטל הרגולטורי והרחבת חובת ניכוי המס במקור. כל אלה אכן יגדילו את הכנסות המדינה, אך תוך העלאת נטל המס על כלל הציבור והנישומים״.

״לעומת זאת, רשות המסים נמנעת מלעסוק בעיקר ולפעול בדרך המלך, באמצעות חיזוק מנגנון המע״מ וביסוסו מחדש, שכן זהו המס השני בחשיבותו, האחראי לשליש מהכנסות המדינה. המע״מ הוא המס המוצלח ביותר בישראל, שכן הגבייה כולה כמעט ונעשית ללא תשומות עבודה של רשות המסים, אלא מושתת על מערכת דיווחים עצמית״.

״רשות המסים עשתה צעד ראשון, מהוסס, בו היא מחייבת את הרוכשים בתשלום מס על רכישת שירותי אינטרנט מחברות זרות, ואין היא ממשיכה ועושה את הדבר ההגיוני והמתבקש – ביטול הפטור ממע״מ על יבוא אישי. פטור זה מערער את יסודות המע״מ ואף פוגע בצמיחת המשק, ועולה לנו בהרבה מקומות עבודה״.

לדברי לין, ״הפטור ממע״מ על יבוא אישי פסול הן בראיית מערכת המס והן בתפיסה העקרונית - מדינה שמפלה לרעה את המגזר העסקי שלה לעומת ספקי חוץ, ושוללת ממנו את הזכות הבסיסית ביותר להתמודד מול ספקי החוץ בתנאי תחרות שווים״.

״כשמדובר על הפחתת מכסים גבוהים בחקלאות, כנסת ישראל רועשת וגועשת שמא החקלאות תיפגע, אך כשמעניקים יתרון מובנה לספקי חוץ מול כל מי שמייצר או מוכר מוצרי צריכה בישראל, שומעים קול דממה. כל כך התאהבו בסוכריה שעולם הערכים השתבש לחלוטין״, הדגיש.