סמן V וריטס והמשלוח בדרך

לין: הממשלה נכנעת לביורוקרטיה

לין: הממשלה נכנעת לביורוקרטיה

נשיא איגוד לשכות המסחר אמר את הדברים בהמשך להוצאת פרק הרגולציה מחוק ההסדרים. לין: ״זה עולה לנו 75 מיליארד שקל, סכומי כסף אדירים אותם ניתן היה לנצל לצורכי החברה והביטחון״
29.07.21 / 17:50
לין: הממשלה נכנעת לביורוקרטיה
29.07.21
לין: הממשלה נכנעת לביורוקרטיה

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הגיב הבוקר (25.7.21) בעניין הוצאת פרק הרגולציה מחוק ההסדרים, ואמר: ״משמעותו של הוצאת פרק הרגולציה הוא שהממשלה נכנעת לביורוקרטיה; משמעותו שהביורוקרטיה שולטת במדינה; ה-DEEP STATE ולא ממשלת ישראל; ומשמעותו שבמקום שנקדם את היעדים החשובים שלנו, כמו צמיחת המשק, צמצום האבטלה והורדת יוקר המחיה, אנו נותנים ליועצים משפטיים לנהל את המדינה מחוץ למסגרת תפקידם של שמירה על החוק״.

לין דורש ישירות ובמפגיע מראש הממשלה ומשר האוצר שלא לוותר על פרק זה. לדבריו, ״כל עוד יועצים משפטיים עוסקים בשמירה על החוק זה ראוי ונכון; אך מרגע שיועצים משפטיים מנסים לעצב את דרכי הטיפול בבעיות יסוד מחוץ לתחום השמירה על החוק, אנו מאבדים את היכולת לנהל את ענייני המדינה על פי הצרכים האמיתיים״.

״השנים האחרונות הוכיחו שאין דרך אחרת להוריד את נטל הרגולציה מלבד זו המוצעת היום בפרק ההסדרים במשק המדינה. יש החלטה מצוינת, 2118 של ממשלת ישראל מאוקטובר 2014. היא לא בוצעה. אם היא היתה מבוצעת, היו היום פחות מובטלים והתוצר לנפש היה עולה. אבל הרגולטור, לאמיתו של דבר, זלזל בהחלטת הממשלה, והיועצים המשפטיים כלל לא דאגו שהרגולטור יציית להחלטת הממשלה. הנורמה המושחתת הזו שאין מבצעים החלטות ממשלה והרגולטור הסטטוטורי בפועל הוא זה ששולט במדינה – הוא מצב חמור מאין כמוהו שיש להפסיקו מיד. הרגולטור אסור ויכבול את ידי הממשלה; והכללת פרק הרגולציה בחוק ההסדרים זהו המבחן האמית״.

לין ציין כי ״לאחר שכשלנו בכל דרך אחרת בהפחתת נטל הרגולציה, עלינו להבין שאנו עומדים בפני שאלת יסוד מכרעת: האם יש או אין בכוחה של המדינה להפחית את נטל הרגולציה. וכדאי להזכיר שעל פי הערכות הOECD זה עולה לנו 75 מיליארד שקל, סכומי כסף אדירים אותם ניתן היה לנצל לצורכי החברה והביטחון״.