סמן V וריטס והמשלוח בדרך

בית הדין לעבודה: צו מניעה לשביתה בנמלים

בית הדין לעבודה: צו מניעה לשביתה בנמלים

בית הדין העניק צו מניעה זמני אולם ההחלטה הסופית תינתן בהליך עיקרי בעוד מספר חודשים. תגובת ההסתדרות: נציג את מלוא העדויות והראיות בבית הדין בהליך העיקרי
02.02.22 / 15:49
בית הדין לעבודה: צו מניעה לשביתה בנמלים
02.02.22
בית הדין לעבודה: צו מניעה לשביתה בנמלים

בית הדין הארצי לעבודה נעתר היום לבקשת התאחדות התעשיינים ואיגוד לשכות המסחר והוציא צו מניעה נגד סכסוך העבודה שהוכרז בנמלים ואסר על נקיטת צעדים ארגוניים כלשהם בחברות הנמל או בחברת התעבורה הימית. הצו מורה על המשך קיומה של העבודה הסדירה והרגילה, וזאת עד למתן פסק דין.

 

בית המשפט ציין בהכרעתו כי לעת הזו ״הוכח לכאורה כי השביתה מנוגדת להתחייבות ההסתדרות לשקט תעשייתי״, וכי סלע המחלוקת בין המדינה והנמלים הוותיקים לבין ההסתדרות הוא בשאלת היקף ״הנושאים שהוסדרו בהסכם״, קרי, האם המטען הכללי הוסדר או לא.   

 

תגובת ההסתדרות: ניתנה החלטה זמנית בהתאם לתור התפעולי בנמלים

 

תגובת ההסתדרות להחלטה של בית הדין הארצי בבקשה לצו מניעה נגד הכרזת השביתה בנמלים: ״בית הדין נתן צו זמני בהתבסס על התור התפעולי בנמלים בפרק הזמן הנוכחי, ועל בסיס בחינה ראשונית של סעיפי השקט התעשייתי בהסכם. יחד עם זאת, הוא קבע שאין להקל ראש בטענות ההסתדרות כי הכנסת מטען כללי לנמלים החדשים לא סוכמה איתה, והוא מבקש לדון בטענות האלה בהליך העיקרי ועל בסיס תשתית ראייתית רחבה. ההסתדרות תציג את מלוא העדויות והראיות מטעמה בבית הדין בהליך העיקרי והיא מצפה שלאחר שהדברים יובאו בפני בית הדין המסקנה תשתנה בהתאם״.

 

איגוד לשכות המסחר: החלטת ביה״ד - החלטת מפתח המשפיעה בעתיד על תפעול כל תשתית נמלי הים בישראל

 

עו״ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר, בירך כעת על החלטת ביה״ד הארצי לעבודה מהיום, שנענה לבקשתנו לתת צווי מניעה זמניים נגד השביתה בנמלי הים או כל צעד ארגוני אחר, באופן שמאפשר פריקה של אניות מטען כללי בכל נמל ולא רק בנמלי הים הוותיקים. 


״יש לראות את בהחלטת ביה״ד החלטת מפתח המשפיעה בעתיד על תפעול כל תשתית נמלי הים בישראל. זו פעם ראשונה שביה״ד הארצי לעבודה אומר מפורשות לעובדי הנמלים הוותיקים שאסור להם למנוע, משיקולים אינטרסנטיים שלהם, שימוש מלא בכל תשתית נמלי הים בישראל, לתועלת המשק כולו.  תועלת המשק מוצבת בעדיפות עליונה על פני צורך בלתי רציונלי ובלתי מוצדק, שלא לאפשר שימוש בתשתית שהיא נכסיי מדינת ישראל. נמלי הים הם במוקד פעילות המשק וניצול מלא שלם יאפשר הורדה אמתית בעלויות הפריקה והטעינה, הפחתת עלויות היבואנים והיצואנים, והורדת יוקר המחייה״