סמן V וריטס והמשלוח בדרך

חדשות וריטס צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות - מצב המשק

חדשות וריטס צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות - מצב המשק

תעריפי ההובלה הימית עלו בכל נתיבי הסחר היוצאים מאסיה ככל שהתקפות החות׳ים נמשכות והסטות מסלול ההפלגה מהים האדום מגדילות את העלויות ומצמצמות את הקיבולת. העלאות תעריפים נוספות והיטלים שהוכרזו על ידי חברות הספנות ידחפו ככל הנראה את תעריפי הההובלה בים האדום מע
27.02.24 / 15:51
חדשות וריטס צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות - מצב המשק
27.02.24
חדשות וריטס צפי כי תעריפי ההובלה ימשיכו לעלות - מצב המשק

תעריפי ההובלה הימית עלו בכל נתיבי הסחר היוצאים מאסיה ככל שהתקפות החות׳ים נמשכות והסטות מסלול ההפלגה מהים האדום מגדילות את העלויות ומצמצמות את הקיבולת. העלאות תעריפים נוספות והיטלים שהוכרזו על ידי חברות הספנות ידחפו ככל הנראה את תעריפי הההובלה בים האדום מעבר לרף 6,000$/FEU בטווח הקרוב, כאשר גם תעריפי ה״חזור״ מוכפלים מאז אמצע דצמבר.

חברות תעופה זרות חוזרות בגדול לישראל, היוצר תחרות וירידת מחירים בעיקר מאירופה ב-50% , שיא נוסעים נחצה מידי יום ברשות שדות התעופה כ-40000 נוסעים ו-200 טיסות יומיות נכנסות ויוצאות.

למרות הציפיות בנק ישראל החליט שלא להוריד את הריבית ברמה של 4.5%, זאת למרות הקשיים במשק ירידה של 33% בפעילות העסקי, ו-55% ירידה בפעילות תעשיות הבנייה, קיימת "התכווצות המשק ברבעון הרביעי של שנת 2023 שהושפעה באופן ישיר מפרוץ מלחמת חרבות הברזל ב-7 באוקטובר. הרכב התוצר המקומי הגולמי השתנה בעקבות גיוס המילואים הנרחב, תשלומים עבור דיור חלופי למפונים בהתאם לתוכנית הממשלתית, העדר כוח עבודה בענף הבינוי , ירידה של 19.4% בתמ"ג, ועוד״ במצב הנ"ל אנחנו צפויים להיקלע למשבר כלכלי וחברתי עמוק .

א ר ה "ב   הכלכלה האמריקאית ממשיכה להראות איתנות, התמ"ג הציג ברבעון האחרון עליה שנתית של 3.1% , שוק התעסוקה שומר על יציבות לצד אבטלה נמוך העומד על 3.7% , הריבית ללא שינוי ועומדת ברמה של 5.25% , המדדים המובילים קבעו שיא חדש מזה שנתיים ודחפה את המדדים לשיאים חדשים.

א י ר ו פ ה  שיעור האינפלציה עומד ב-2.9% ונמצא בתחום היעד של הבנק המרכזי רמת הריבית ללא שינוי ועומדת על 4.5% , כנ"ל התוצר , אירופה נמצאת בתהליך ארוך של קיפאון בעיקר בשל זינוק מחירי האנרגיה והאינפלציה.

 

צוות קבוצת וריטס עומד לשירותכם בכל נושא 

משה יחזקאל Cplm / יו"ר 

moshey@veritas.co.il